Først huskøb – realistisk?

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Indlæg
  • #184668
    pppedeForfatter

    Mit råd:

    Vent 1-2 år. Få gælden ud af verden. Jeres økonomi bliver langt mere solid.

    #184736
    C.MForfatter

    pppede ->

    Det ender det nok også med, da jeg har mine tvivl om det kan lade sig gøre, hvilket på ingen måde ødelægger vores hverdag, det var banken selv der halvt kom ind på emnet. Men nu ser vi, ellers får vi bare betalt den gæld ud og tager den derfra. 🙂

    #185622
    C.MForfatter

    Hej igen

    Har stadig ikke været i banken endnu, men har dog møde med både Nordea og Nykredit inden for den næste uge. Vi har stadig kigget lidt rundt (med forbehold naturligvis), og ser ud til at det i stedet bliver maksimalt 1.2-1.4 mio vi ønsker at købe hus for, så tvivler på det er helt urealistisk 🙂

    Mvh

    #185634
    HJLForfatter

    Fedt hvor i landet skal vi der har hjulpet med svar så til housewarming 🙂

    #186240
    C.MForfatter

    Hej igen, hermed lige en status.

    Har talt med Nordea, og de ville gerne hjælpe os, hvis vi lige fik betalt det lille forbrugslån ud inden bla. vha. de penge som står på kontoen på nuværende tidspunkt. Det ville nemlig hjælpe på rådighedsbeløbet.

    Derudover blev den samlede beregning på et hus med en kontantpris på 1.35 mio., ca. 11100 kr. om mdr. inkl. alt. Her også lagt penge til side til vedligeholdelse.
    80% i 3.5% fast, og 20% + omkostninger i deres 6,45% boligprioritetslån.

    De anbefaler så at vi venter lidt til min kæreste igen er i arbejde på trods af at hun får højeste dagpengesats. Dog skulle hun med 95% sikkerhed være sikret arbejde efter endt barsel – og det var jo bare perfekt ifl. banken.

    Kan ske vi afventer lidt med huskøbet, og får banket lidt mere gæld af, dog tager jeg også lige snakken med Nykredit, da vi bla. får en lidt lavere rentesats på forbrugslånet (8,50%) hos dem, så et muligt skift alligevel måske vil være en idé.

    Mvh C.M

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.