Swedbank

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93018
    AnonymForfatter

    Er der nogen som har erfaringer med andelsboliglån og kredit i Swedbank. De virker billige, men er de driftsikre eller på afgrundens rand?

    #183654
    BertelsenForfatter

    Jeg har ikke kendskab til deres produkter.
    Men Swedbank er vel nok nordens stærkeste storbank med en kernekapitalprocent på knap 16.
    Til sammenligning er Danske Banks på knap 12, og Nordeas på godt 11.

    #183714
    AnonymForfatter

    Er selv kunde i Swedbank, med netop andelsboligkredit. Fordi DB blev uhæmmet dyr, selv med den laveste rente kunne det svare sig at skifte. Efter 10 måneder er min omkostninger tjent ind, hvis marginalen mellem DB’s laveste rente og Swedbank holder.

    Deres onine bank, fungere lige så godt som DB’s, så der er ikke noget at kommer efter der.

    #183904
    lpxForfatter

    Problemet er så bare at få lov til at være kunde i Swedbank, da de er ret krævende mht. hvem de låner penge ud til (det var de ihvertfald dengang det var relevant for os).

    #183908
    AnonymForfatter

    Ja, altså de kræver at hvis de skal overtage et lån fra en anden bank må gælden ikke være på mere end 60% af vurderingsprisen.

    Men hvis det er et nyt lån, så er det 80% man kan låne. Det er klart at for at holde en god rente, så vælger de at so de mere risikable kunder fra.

    #185752
    AnonymForfatter

    Det virker meget besværligt at få lån gennem Swedbank de skal ud og vurderer vores andelslejlig og det havde de 4 ugers vente tid på. Vi endte med at vælge Swedbank fra pga. det og så da vi læse denne artikel: http://andelslaan.com/skal-kunder-i-swedbank-vaere-bange-for-deres-andelslan/

    Men de virker stadig billigst.

    #185978
    AnonymForfatter

    De var ikke ude og vurderer min andelslejlighed, men igen jeg skulle heller ikke låne op til 80%, så de have en vis sikkerhed, Men de foretog en vurdering af både min og andelsforeningens økonomi, men gør alle banker jo.

    Rente i Swedbank er i dag 4,78%, dvs. stadig billigst.

    #186922
    AnonymForfatter

    @AndersJensen – useriøst link du henviser til. Det viste sig jo at være under 200 kunder ud af 20.000 kunder som fik en rentestigning, så disse kunder betaler det samme som os andre i Swedbank.

    Til alle dem som er træt af at skulle forhandle rente med banken og/eller træt af breve med kommende rentestigninger, så se hvor stabil Swedbanks rente er. http://www.swedbank.dk/idc/groups/public/@i/@sbg/@ib/documents/article/cid_624329.pdf

    Klog af skade da jeg var kunde i Nordea, så tjekker jeg min rente en gang om måneden på mybanker, og indtil videre har ingen kunne matche det jeg har fået i Swedbank.

    @louisap. Det er selvfølgelig ærgeligt, men den hårde sortering som jeg også har hørt andre snakke om gør i sidste ende, at jeg ikke betaler for andre kunders tab = jeg beholder min lave og billige rente.

    #187352
    AnonymForfatter

    jeg er lige skiftet til Swedbank.

    Det tager tid at komme til møde, fordi de åbenbart er meget populære, men når du først har oplevet hvor professionelle en bank også kan være – og samtidigt give god service og lav rente, så er det ærgeligt man ikke har skfitet bank før.

    Farvel Lån og Spar.

    #187358
    HalliHalloForfatter

    Benjamin, du skriver i 2 tråde om samme emne, så det gør jeg også:

    Hvor meget får du så i rente i din nye bank, i Lån- og Sparbank fik du jo 5% i rente på lønkontoen op til 50.000 kr.?

    Er bare nysgerrig……

    #187362
    AnonymForfatter

    Jeg var tidligere tilknyttet Swedbank og var meget tilfreds, fik en god service, og kunne spare rigtigt mange penge ved at skifte fra Nordea.
    Grunden til jeg ikke længere er kunde hos dem er, at jeg nu har købt hus og de desværre ikke tilbyder real kreditlån. Så vidt jeg ved er Swedbank ret store i Sverige.

    #187364
    AnonymForfatter

    @hallihallo.

    Jeg får 0% på lønkontoen. Men det var også vigtigere at få en rente på 4,7% på mit lån i stedet for de 7,9% jeg betalte i Lån og Spar Bank. Desuden tror jeg aldrig jeg har haft 50.000 kr. stående på min lønkonto :o)

    #187436
    AnonymForfatter

    Du kan jo bare have dit boliglån iSwedbank og de andre bankforhold i en eller flere andre banker om nødvendigt.

    Der er ingen krav om at skulle have eks. lønkonto i Swedbank, eks. har jeg beholdt min lønkonto og kreditkort i Danske Bank.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.