Nuværende lån: 5 % lån på 550.000, 30 år, rest 27, 10 års afdragsfri

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93010
    AnonymForfatter

    Min mor er pensionist og skal leve af sine mursten udover sin grundpension. Snart er der behov for at frigøre midler og dermed er en omlægning/nyt lån på 1 mio. kr. aktuel. Vi forestiller os at operere med en 10 års afdragsfri periode og står nu og skal vælge hvilket lån. Huset er senest vurderet til kr. 1.850.000. og har indefrosne ejendomsskatter. Hvad er anbefalelsesværdigt nu?

    #183458
    HalliHalloForfatter

    Henvend dig i din mors bank og udbed dig oplysning om hvad der er mest hensigtsmæssigt for din mor.

    Der er nemlig mange forhold at tage i betragtning, hvis hun kun har sin grundpension, hvad det så end betyder? Hvis det betyder at hun er totalt uformuende udover ejendommen og ikke har andre pensionsindtægter, så bør hun måske overveje et såkaldt nedsparingslån, hvor man hæver løbende hvad man skal bruge, da hun så ikke mister nogen sociale ydelser, som f.eks mindre pensionstillæg og ældrecheck mv.

    Som sagt gå i banken: de kender din mors økonomi ud og ind og ved hvad der er bedst at gøre i hendes nuværende situation og måske du også kan hjælpe hende og banken lidt, da det ligesom skinner igennem at du også har temmelig godt indsigt i økonomi.

    #183476
    AnonymForfatter

    Hej igen,

    Og mange tak for tilbagemeldingen. Ja, nedsparing kan også være en mulighed. Vi vil bede banken om et regnestykke på det også – udover 3%, 3 1/2% og Flex.gar.lån.

    Det er noget at bevare overblikket over detaljerne fsva mdl. ydelser og omkostninger på den korte og lange bane. Jeg vil tillige bede banken forholde sig til pensionsforholdene i øvrigt. God idé, bare de nu ved nok om det 🙂 Min mor har alene sin folkepension med få tillæg.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.