Lån på 200.000

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92942
    AnonymForfatter

    Efter en skilsmisse og et foruroligende dårligt hussalg, så står jeg med en gæld på 200.000 hos Danske Bank. Og med en rente på 16%, der ikke kan forhandles med banken.

    Jeg har en yderst fornuftig indtægt, et godt budget og flytter snart sammen med min kæreste, hvilket giver endnu mere luft i budgettet. Jeg vil dog gerne væk fra Danske Bank og deres tårnhøje rente.

    Hvilke banker kunne være interessante? Og hvad burde jeg betale i rente for et sådan lån?

    Tak på forhånd

    #182582
    thsvForfatter

    9,75% i rente er satsen hos Nordea, hvis de vil overtage dig som kunde, og dit samlede engagement med banken bliver på over 250.000 kr (kan osse være inkl. evt. pensionsaftale).

    Og en rente på 9-12% er nok, hvad du skal forvente.

    Endnu et eksempel på, hvor høj rente DB kræver af sine kunder, du burde kunne opnå en rente a la deres 24/7-koncept.

    #182584
    thsvForfatter

    10,2% er rentesatsen hos DB på 24/7-kassekreditten. Dog kun op til 50.000 kr.

    Du bør under alle omstændigheder få lånet som en kassekredit på minimum en månedsløn netto og så et standard lån på resten, så dit indestående på kontoen forrentes med den høje rente.
    Jyske Banks totalkonto kunne osse være noget for dig.

    4.854 kr brutto vil lånet koste dig over 60 måneder ved de 16%, mens ydelsen falder til 4.356 kr brutto ved 10% og 5.000 kr i gebyr for det nye lån.

    #182604
    AnonymForfatter

    Viser endnu engang hvor fucked up Dankske Bank er.

    Hvis ikke man har dårlig økonomi i udgangspunktet, så skal Danske Bank snart sørge for at man får det.

    16% Hvor herre bevars, det er tæt på at kviklånsselskaberne kan konkurrere med det!

    #182620
    fam-2860Forfatter

    Vi ender også oppe på den rente i sydbank på tab på vores lejlighed. Tabet er dog på omkring de 300.000

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.