Forbudt at hæve over beløbet på VISA Debit???

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Indlæg
  • #181930
    AnonymForfatter

    For lige kort at runde mit sidste indlæg af. Så er der rent faktisk forskel på, hvad butikken betaler til indløser for de forskellige kort.
    For dansk udstedte debitkort, tager Teller fx. 0,30 % af transaktionsbeløbet, hvorimod at prisen for Dankorttransaktionerne er inddelt i trapper, baseret på den samlede mængde transaktioner. Så de kan ikke helt sammenlignes.

    Grundlæggende får jeg et indtryk af, at der bliver set skrævt til kortet, blot fordi at man ikke kan benytte butikkerne som hæveautomater. why? Jeg har aldrig kontanter på mig og kan ikke se behovet for det. Har selv hhv. kreditkort og debitkort og har ingen problemer. Tværtimod ser jeg kun fordelene. Hvis jeg mod forventning, står og skal bruge et større kontantbeløb, kan jeg fx på mit debitkort gå over i en “fremmed" pengeautomat og hæve 10.000 kr. – Ved Dankort er dette beløb kun 2.000 kr. Det samme gør sig gældende i udlandet. Ligeledes ved en forretning at der ALTID er dækning for mit køb. uanset beløbets størrelse. Ved Dankortet risikere forretningen at beløb over 4.000 kr. kan tilbageføres af banken, hvis der ikke er dækning.
    Til slut. Nogen der har købt Cimber billetter på Dankort og blevet ramt af konkursen? Med internationale kort, er der altid indsigelsesmulighed via banken.

    Blot nogle få fordele ved debitkortet (og kreditkortet for den sags skyld) 🙂

    Debitkortet har rigtig nok været brugt aktivt i mod kunder, som ikke har kunne styrer deres Dankort. Desværre tror jeg også at det netop har været med til at skabe denne opfattelse af, at kortene er “taber kort". Lidt ærgeligt i mine øjne.

    #181934
    AnonymForfatter

    Men hvorfor er ses Dankortet stadig som et farligt kort? Hvorfor blev der aldrig indført saldokontrol på det?

    #181938
    testForfatter

    Jeg har virkeligt svært ved at se det der nævnes som fordele ved debit kort. Små beløb i kontantet hæves ved dagligvare køb. Hvorfor sku jeg en ekstra tur i bankens automat for det? Har aldrig haft bruge for at hæve mere ind jeg bortset fra en gang i udlandet og der brugte jeg så mit ægte master kredit kort til de

    #216852
    AnonymForfatter

    hej hvor kan jeg bestille den
    henne

    #216864
    peter holm larsenForfatter

    Hej test,

    Det er jo ærlig snak, du har svært ved at se det.

    Men der er mange steder det er en fordel.

    Hvis du køber på nettet er du sikker på der ikke trækkes mere på kontoen end saldoen – og behøver ikke bøvle med at søge fejltrukne beløb tilbage – eller abonnements træk.

    En anden fordel er hvis du åbner en konto på en bar – så risikere du ikke at de trækker mere en kontoen saldo – uden din viden. Sker jo af og til nogle bruger ens bar konto uden man lige ved det.

    Var blot 2 eksempler – og der er en del flere.

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.