Hjælp til valg af bank? Ebh-Bank?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87333
    AnonymForfatter

    Hej, jeg er pt. kunde i Danske Bank, men det er jeg ikke ret meget længere pga. dårlig og upersonlig betjening, men mit spørgsmål går på hvilken bank jeg skal vælge for at få mest ud af det selv.
    Har været i dialog med Jyske Bank, som har været venlige, men de er vidst iflg. sammenligninger temmelig dyre.
    Dernæst har jeg snakket med Ebh-bank, som har givet mig yderst positiv service, men må ærlig indrømme, at jeg ellers ingen erfaringer har med dem, og har ikke medlemsskab til at sammenligne banker for at se, hvor godt de ligger på denne liste.
    Derfor vil jeg høre, om der er nogle, som kender noget til dem og kan snakke for eller imod dem.
    Tak for hjælpen.

    #107598
    AnonymForfatter

    Jeg kender ikke ebh-bank, men et hurtigt kig på deres hjemmeside viser at det er en lokal-bank med indlånsrenter i den lave ende og udlånsrenter i den høje ende. Til gengæld er deres gebyrer beskedne.

    Du behøver ikke særlig adgang til mybanker.dk for at se at ebh-bnk ikke er en bank man tar bare for rentesatsens skyld – prøv fx http://mybanker.dk/bank/ny_konto/
    Skandiabanken der topper denne liste har flotte rentesatser, lave gebyrer, høj grad af selvbetjening og udbyder kun de mest almindelige produkter.

    Så det er egentlig op til dig hvordan du vægter rentesatser, gebyrer, service og produktudbud.

    #107610
    AnonymForfatter

    Kan du forklare nærmere med indlåns og udlånsrenter.
    Jeg er blevet tilbudt et pantebrevslån på 6,75 som egentlig er fair set i forhold til de andre banker jeg har prøvet, og de tilbød også kreditforeningslån. Men er det en dårlig forretning for mig at vælge den bank? Hvor ser du med renter.
    Er ret ny, så har ikke så meget styr på det.

    #107618
    MichaelForfatter

    Mon ikke du burde alliere dig med én som har lidt forstand på økonomi, boliglån og opsparing og som kan kigge dine konkrete behov efter? Det er en meget stor disposition at købe bolig (som jeg gætter på at du skal?), så du bør søge professionel assistance.

    #107620
    AnonymForfatter

    Det er hensigten men lige pt er det stillet i bero.
    Men det tilbud jeg fik med 5,0 kreditlån og 6,75 pantebrevlån er i hvert fald bedre end jeg er vant til.

    #107622
    AnonymForfatter

    Det er et okay tilbud du har fået, men husk at se på hele pakken. Har du set på netbankerne? Skandiabanken som nævnt har gode renter og få gebyrer, men også småt med rådgivning. Basisbank har lidt flere gebyrer, men så vidt jeg husker lavere pantebrevsrente end den du har fået tilbudt og så kan du sagtens få god rådgivning. Undersøg det nærmere.

    #107640
    AnonymForfatter

    Tro mig jeg har undersøgt det, og det har indtil videre kun været ebh-bank, der har ville bevillige et kreditforeningslån, da det er fritids/sommerhus på andelsgrund og det vil skandiabank ikke røre, og mente heller ikke basisbank ville tilbyde kreditforeningslån.

    #107644
    AnonymForfatter

    Jeg har selv god erfaring med Sparekassen Vestsalling
    De giver 2,50% på lønkonto og jeg har “tjent" 3år på at
    De har overtaget mine lån.
    Held og lykke med jagten

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.