Kan ikke låne til hus trods peneg på kontoen.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92815
    AnonymForfatter

    Jeg kan ikke låne trods 350000 kr. på kontoen.
    Jeg har 2 små børn hver anden uge efter skilsmissen.

    Indtægt på 18000 kr efter skat, udgifter på knap 3000 kr om måneden (udover husleje mm.)

    Hvad er det lige jeg som enlig skal gøre?

    #180930
    AnonymForfatter

    Vil de slet ikke låne dig noget som helst eller?

    #180932
    MichaelForfatter

    Og det hus du vil købe koster…?

    #180934
    AnonymForfatter

    Ja det jo ikke lige gyldigt,undskyld, men en 1,0-1,3 million i midtjylland.

    #180936
    MichaelForfatter

    Tror du skal spørge i flere banker eller i et RK-institut direkte. Lige umiddelbart (med de lidt sparsomme oplysninger) virker et boligkøb realistisk eftersom du jo har udbetaling der er stor nok til at undgå boliglånet.

    #180938
    AnonymForfatter

    Ja det må jeg prøve, jeg tænker det da ikke er helt galt når jeg intet gæld har eller andet der kan tale negativt.
    Jeg har også en del aktier i banken men de kan jo sælges hvis jeg flytter bank.
    Jeg har ikke lyst til at blive i min tidligere bank efter den behandling jeg synes de har givet mig efter skilsmissen.

    #180940
    AnonymForfatter

    Faktisk vil de kun låne mig 800.000 kr. , hvis jeg selv smider de 300.000 kr, altså låner de mig kun 500.000 kr.
    Så det er helt indiskutabelt.

    #180942
    thsvForfatter

    Tror ikke at et huskøb kan hænge sammen for en enlig med den indkomst, der er trods alt mange flere udgifter ved et hus, som der ikke er i en lejlighed. De 2 børn koster osse en del i budgettet.
    jeg ville finde en lejebolig, så man er parat til at flytte, hvis der skulle dukke en ny partner op, man kan købe hus sammen med.

    #180944
    AnonymForfatter

    Aner ikke hvad du som enlig skal gøre, men som bruger herinde skal du inkludere langt flere oplysninger, end du gjorde i din OP.

    Jeg kunne også sagtens skrive, at jeg havde 500.000 kr. og banken ikke ville låne mig, samt en indtægt på 22.000 efter skat – det jeg undlader er blot, at huset koster 15.000.000 og jeg har 9 børn der snupper 9.000 kr. af mit rådighedsbeløb af måneden!

    Opstil indtægter, alle udgifter osv. osv. osv.

    ——————————————————————————————–

    Utroligt hvad folk forventer kontra informationen de udleverer!

    #180946
    AnonymForfatter

    Men 15000 kr. til huslån og rådighed burde i min verden kunne hænge fornuftigt sammen.

    #180950
    AnonymForfatter

    Prøv lav et samlet budget hvor du lægger alle udgifter ind, så kan du jo se om du kan få det til at hænge sammen. :)Hvis du mener det så kan hænge sammen, så tag det med i nogle banker og overbevis dem om det.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.