Kombination af flekslån og obligationslån – er det en idé

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92689
    AnonymForfatter

    Jeg skal optage 1.7 mill lån.
    Jeg er splittet mellem flekslån og oblg-lån
    Jeg har økonomi til at sidde med oblg-lånet, men er fristet af flekslånet fordi afdragene er så meget højere for tiden.

    Nu har jeg regnet lidt på indbetalinger og afdrag med en kombination 50% belånt i F1 og 50% belånt i 3% oblg.lån 20 årigt.

    Ydelsen lægger sig mellem rent F1 og rent oblg-lån og giver umiddelbart en attraktiv kombination af sikkerhed og høje afdrag. Konverteringsmuligheden har så for en del af lånet, men beløbet ender så nok med at være for lille til at det kan betale sig.

    Nykredit har frarådet det med henvisning til, at man ikke høster fordelene hverken ved F1 eller fastrentelån.

    Er det en kombination som anvendes? Finder I det attraktivt?

    #179220
    grgForfatter

    Når lånet ikke er større bliver det for dyrt at skulle optage 2 lån. Vil som tommelfingerregel sige at man skal op på lån +3-4 mio. før jeg ville overveje at splitte realkreditlånet i to separate lån.

    #179232
    AnonymForfatter

    Det lyder fornuftigt, jeg takker. Det ender formentlig med rent flex for mig og så formentlig med ekstra indbetalinger med et par års mellemrum for at nedbringe løbetiden og totalt rentebeløb i løbetiden.

    #179240
    grgForfatter

    Eller endnu bedre (i hvert fald pt) – sæt besparelserne ind på højrentekonti, hvor du pt. kan få en højere rente end hvad du skal give på flekslånet (kræver lidt disciplin).

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.