Boliglån

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Indlæg
  • #178184
    OpgaveForfatter

    Busken: Det samme er jo sket i alle andre banker, så jo renten er stadig fornuftig. Du opnår jo også 6,2% i indlånsrente 😉 Hvilket du gør i de færreste banker.

    Chardec: Ja det er almindeligt at du først aftaler finansiering bagefter, du ved bare at du er godkendt til at sidde med fast rente på realkreditlånet, med afdrag.
    Hvis du er i tvivl om du kan klare en rentestigning ved et F5 lån om 5 år, så tag i stedet for et 3,5% lån med fast rente eller et 4% lån uden afdrag de første 10 år, hvor du så afdrager boliglånet/banklånet over 10 år.

    Lad vær med at fokuser på den lave rente nu, hvis du ikke kan klare mere end 3,5-4%, så hellere bind renten 30 år frem, så du er sikker på at du og dine 2 børn er sikker på at kunne blive boende.

    Renten på banklånet er variabel, hvis du skal aftale en fast rente er den ret høj, (nok 8-10%) og så har det nok særlige indfrielsesvilkår.

    #178392
    AnonymForfatter

    Vær opmærksom på at Nordea har varslet rentestigning og at renten på boligprioritetslånet stiger fra 6,2% til 6,7% i begyndelsen af februar.

    #178476
    AnonymForfatter

    Mange tak. At renten stiger er der vel desværre ikke så meget at gøre ved. Men ja øv øv. Har stadig ikke været i banken men huset er mit og første beløb er sendt afsted til sælger. Håber jeg lander på den bedste løsning og glæder mig bare til alt er på plads.

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.