Hvor bliver pengene af?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92505
    AnonymForfatter

    I disse krisetider undrer det mig meget, hvor bliver alle de manglende penge (underskud) af i de forskellige lande incl. Danmark?

    Der må da være nogle, der i den grad score kasse – eller er det hele bare en papirtiger, der er ved kolapset?

    Måske er jeg naiv, men alligevel, man skovler jo VORES penge ind uophørtligt i skatter og afgifter, og det gør man sikkert også i de andre berørte lande – eller!

    #176920
    HJLForfatter

    gribben du må i gang med at læse lidt på finansloven. Sidst jeg kiggede talte de om et underskud på 79.750.000.000 kr. her i lille DK?

    Hvad pengene bruges til tja?

    Statens udgifter er budgetteret til 694.750.000.000 kr. i 2012

    Så der skal betales en del i SKAT for at få biksen til at løbe rundet 🙂

    Mvh HJL

    #176922
    testForfatter

    de går til de fattige, det vis sige overførselsindkomster

    #176936
    AnonymForfatter

    Jamen, jeg har skam fulgt med i alle aspekter af finanskrisen, der er opstået, og efter min mening er den største synder, at bankerne har lånt ukritisk til fallerede spekulanter, og nu sender de regningen videre til os, mens de samtidig udbetaler store bonus og gyldne håndtryk, selv om bestyrelsen/direktøren har kørt firmaet i sænk. .

    Selv om nogle af pengene går til overførselsindkomster, så må de jo hobe sig op i andre led også i de andre lande.

    Jeg har set eksempler på, at når det offentlige skal have lavet et eller andet er prisen skyhøj i forhold til, hvis vi beder om et tilbud fra en håndværker, den erfaring er jeg vist ikke alene om.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.