Skat af Schweizisk konto

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92491
    AnonymForfatter

    Hej,

    Jeg søger noget råd og vejledning. Har for ikke længe siden fået tildelt en konto i Schweiz og er nu begyndt at regne på skatten af dette. Men finder det ikke just indlysende, hvad jeg skal. Ved at jeg jf. Dobbeltbeskatningsoverenskomsten mellem Danmark og Schweiz artikel 11, skal medregne alle renteindtægter her til Danmark. Det er bopælslandet, som har beskatningsretten. Vil de sige at jeg skal betale “væksten" på kontoen, såfremt der har været en, side 87, hvor kontoen blev stiftet, eller skal hele “kontoen" forstås som en indtægt?
    Kan jeg drage fordel af aktieavance, såfremt der har været investeringer?

    Mvh leonardo

    #176706
    HalliHalloForfatter

    At du kan finde ud af at oprette en konto i et skattelyland og ikke selv kan finde ud af hvordan evt. renter eller “væksten" beskattes er for mig ufatteligt, man tager sig sgu til hovedet.

    Besvarelse: Ring dog til Skat, så får – som regel – det rigtige svar. Svaret er i øvrigt så enkelt, at jeg ikke vil bruge tid på det her.

    #176710
    AnonymForfatter

    “Halihallo", tak for din hurtige tilbagemelding.
    – Håber du finder din tid brugt et bedre sted.

    Mvh leonardo

    #176718
    HalliHalloForfatter

    Leonardo, hvad sagde skat, da du ringede? Hvor mange millioner drejer det sig om? For efter 25 år kan beløbet jo godt løbe lidt i vejret…

    Nå, det rager selvføgelig ikke mig……

    #176722
    pppedeForfatter

    Som jeg ser det bør du kontakte skat eller en revisor for fyldestgørende vejledning.

    #176732
    testForfatter

    du er jo nok skattepligtigt af renterne. Tror faktisk der er en rubrik til det på selvangivelse du hellere må kikke på før skat sender dig regningen. 🙂

    #176734
    testForfatter

    ps indtægten hvis det er en sådan der står på kontoen er der vel betalt skat af den gang du fik den ellers er det også et muligt problem.

    #176830
    AnonymForfatter

    Tak for alle tilbagemeldingerne.
    Tror jeg gør klogest i at ringe til skat, som i også siger, tænkte bare, at der måske var nogle på denne blok, som havde været i samme situation og derfor kendte reglerne.
    – har ikke ringet til skat endnu, men vil skrove dem en email, da jeg er i oz for en længere periode.

    Mvh leonardo

    #176832
    HalliHalloForfatter

    Nej Leonardo, der er ikke nogen herinde der opretter konti i skattelylande overhovedet, og da slet ikke uden at kende beskatningsreglerne.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.