konvertering fra F1 til fast rente

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92462
    AnonymForfatter

    Hejsa

    jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med.

    Jeg har i dag et F1 lån og kørt med dette i de sidste 3 år, hvilket må siges og have været ganske fornuftigt.

    Jeg har brug for og få penge fri på lånet uden og skal lave en decideret ombygning i huset og belåne dte yderligere den vej.

    Jeg har hørt at man ved og ligge sit realkreditlån om til et fastforrentet lån (obligation) eller andet. Kan nedskrive sin gæld på lånet med xx antal tusind kroner. og evt. trække penge ud på den måde.

    Er det korrekt forstået eller er der en anden metode at gøre det på ?

    Håber jeg får lidt input her.

    Kenneth

    #176266
    testForfatter

    Nej det er noget du har misforstået. Du kunne mene en lodret konvertering fra et fastforentet til et andet i et marked hvor renten stiger ca 2 point over det lån du har. Du kan belåne maks 80% af din ejdomsværdi med realkredit lån

    #176268
    AnonymForfatter

    Test.: Ok så det vil sige hvis jeg har et F1 lån vil det give mening og konvertere til et F3 feks. så bliver man jo i denne boldgade.

    Er det korrekt at hvis jeg kan handle en F3 til kurs 96, så giver jeg 96000 kr. pr. 100.000 kr. og får 4000 kr. fri som jeg i princippet kan nedbringe min gæld.

    Er det korrekt forstået ?

    #176270
    testForfatter

    ja men det kan du ikke

    #176272
    testForfatter

    når du optager et lån udteder du et gældsbevis på f.eks. 100 kroner. det er der så nogen der køber for f.eks. 96 kr men du skylder dem 100 men fik kun 96. det kalder man kurstab. hvis så nu rente stiger burde kursen på dit gældsbevis falde til f.eks 94. nu kunne du så “tjene" 2 kr ved at købe det igen for nogle andre penge du låner til en højre rente ind den der er på det lån du indfrier.

    Men F lån er lavet på indkonvertible obligationer og med den korte løbetid ligger de meget tæt på 100 eller over. så nej det kan du ikke

    #176306
    thsvForfatter

    Er det korrekt at hvis jeg kan handle en F3 til kurs 96, så giver jeg 96000 kr. pr. 100.000 kr. og får 4000 kr. fri som jeg i princippet kan nedbringe min gæld.

    Er det korrekt forstået ?Nej det er ikke korrekt!

    Din obl.restgæld på 100.000 kr kan indløses til 96.000 kr kontant, i dit tænkte eksempel.

    Kursforskellen er det, der afgør renten på F3-lånet.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.