Pensionsloft bliver sandsynligvis reduceret til 50.000 kr.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • HalliHalloForfatter
    Indlæg
  • #92422
    HalliHalloForfatter

    Jeg indbetaler hvert år 100.000 kr. på en ratepension i banken, men kan læse i Børsen i dag at fra næste år vil jeg formentlig kun kunne trække 50.000 kr. fra i skat.

    Hvad vil I anbefale mig at gøre?

    Der er dog ikke fremsat lovforslag herom endnu, men kommer nok snart: I morgen, når finansloven fremlægges for 2012, ved vi nok mere hvad det går ud på.

    Nogen eksperter på dette område, der kan vejlede mig…………

    #175896
    HJLForfatter

    Hej trold

    Svaret står i artiklen

    Mvh store trold

    Ps. vedr. navnene så læs lige mit andet indlæg inden du svarer her 😉

    pps. svaret må være livrente, men igen du mangler jo en bunke af informationer til os før vi kan svare på det spørgsmål. Men igen det ved du nok godt selv.

    Ja det er jo ulempen ved disse ulven kommer indlæg, hvornår er det seriøst og hvornår er det gak og løjer?

    #175898
    AnonymForfatter

    hey anders
    du er fuld af løgn. Du har selv fortalt at du er kontanthjælpsmodtager og spiller på børsen, samt rejser til Luxembourg og Monaco, måske skulle du søge læge 😉

    #175900
    HalliHalloForfatter

    Hvad er det for informationer I skal bruge? Er det om jeg har andre ordninger: Indbetaler også 46.000 kr. på en kapitalpension og har en arbejdsgiverbetalt arbejdsmarkespension, sidstnævnte er en livrente med skattekode 1.

    Jeg kunne læse, at Kim Valentin fra Fredensborg var meget imod forslaget, han mente at det var livrenterne der skulle sættes en stopper for eller en overgrænse.

    Endvidere mente han at forslaget ville hæmme væksten i samfundet: Hvordan kan det nu lige hæmme væksten? Jeg ville jo mene stik modsatte at det ville stimulere den, da flere vil vælge ikke at spare op på sin ratepension, hvorved der måske ville komme flere penge i omløb til forbrug o.l. Og regeringen regner vist også med en merindtægt på et par milliarder.

    #175904
    HJLForfatter

    HalliHallo det jeg mener med en bunke informationer er, at det kræver et bedre kendskab til dig og din økonomi for at vi kan give dig en ekspertvurdering af hvad du bør gøre med dine penge.

    Realiteten i det du skriver er jo desværre at pension efterhånden er blevet ret usexet.

    Jeg er ikke ekspert på pension men ville da mene at følgende er relevat at vide før vi kan hjælpe
    Hvorfor betaler du 100.000 kr. ind?, hvis det er ren skatteoptimering så er livrente jo så eneste mulighed.

    Hvor gammel er du nu, hvornår går du på pension og hvor længe skal pengene strække?
    Hvad er dine forventninger til senirtilværelsen?
    Hvad er din samlede opsparings værdi i dag?
    Betaler du til efterløn?

    Også relevante spørgsmål.

    Ham Kim Valentin er jeg ikke altid stor fan af. Jeg tror grunden til han er imod livrente er at det ikke altid kan betale sig der er et moment af gambling ind over.

    Nogle folk ville måske stoppe med at arbejde de ekstra x timer om ugen fordi pengene ikke kunne gemmes på en lille ratepension men absolut skulle malkes ned i den store fælleskasse.

    #175908
    HalliHalloForfatter

    En anden økonomisk uafhængig rådgiver ved navn Rune Wagenitz Sørensen anbefaler følgende i stedet for ratepensionen:

    Indbetale på en kap.pension
    Afdrage på evt. gæld
    Spare op (frie midler)
    og på sidstepladsen: tegne livrente.

    Da jeg har både 1,2, og 4 må jeg sætte pengene i banken i stedet, efter skat bliver det jo også kun 25.000 kr. om året, evt. delvis hæve forbruget lidt, så der kommer gange i hjulene i samfundet igen.

    HJL: Jeg tror nu ikke der er mange der arbejdet et par timer mere for at kunne gemme pengene væk på en ratepension, og at dette skulle hæmme væksten i samfundet er der vist ikke mange økonomer der tror på. Og da der p.t. er en pæn høj arbejdsløshed er der nok andre, der kunne glæde sig over at få sig et job.

    #175936
    HalliHalloForfatter

    Mange,mange tak for alle svarene, herunder en særlig stor tak til Admiralen (måske bror til genralen), som lige hurtigt oprettede sig for at komme med de jeg søgte efter. TakTak!

    Endnu engang tak og god weekend

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.