nægtet hævekort og visa electron

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87270
    AnonymForfatter

    hej

    jeg er ved at oprette en lønkonto hos Lån & Spar Bank A/S i den forbindelse har de nægtet mig hævekort/visa electron/homebank
    grunden til jeg vil skifte er at min nuværende bank (arbejdernes landsbank) ikke har visa electron og jeg gerne vil kunne betale over nettet bla. mit taletids kort hos cbb
    jeg kan sagtens leve med at jeg ikke kan få internetbank (det har jeg hos arbejdernes) men må de nægte mig et hævekort med visa electron uden kredit??
    ps der er en filial i hele odense

    se svar fra bank:

    For at vurdere din ansøgning om Lønkonto hos Lån & Spar Bank, bedes du venligst indsende følgende papirer:

    – Dokumentation for indtægt

    – Årsopgørelse 2005 fra skattevæsenet

    Når jeg har modtaget ovenstående papirer, kan jeg oprette en lønkonto til dig. Jeg skal dog gøre opmærksom på, at jeg ikke har mulighed for at oprette internetbank på kontoen.

    Det er heller ikke muligt at få hævekort, Visa-electron eller Dankort til kontoen, da du er registreret i Ribers. Du får udleveret et kontobevis, så du kan hæve penge ved kasse-ekspeditionen i banken.

    Med venlig hilsen

    Louise Vogelius
    Assistent

    Lån & Spar Bank A/S
    Rådgivningscenter Odense
    Slotsgade 2
    Postboks 1190
    5100 Odense

    Telefon: 6314 3018
    Telefax: 6314 3009
    E-mail: lvg@post.lsb.dk
    Hjemmeside: http://www.lsb.dk

    #107280
    AnonymForfatter

    Uanset om du kan dokumentere nogen indtægt eller har gemt din årsopgørelse kan du godt få en indlånskonto i Lån&Larm: “§ 12. Et pengeinstitut kan ikke uden en individuel og saglig begrundelse nægte at oprette en almindelig indlånskonto." – om der er noget specielt ved det de kalder ‘lønkonto’ ved jeg ikke, men hvis de ikke vil give dig en lønkonto, så vil de give dig en anden indlånskonto – med eller uden de papirer. Jeg synes alligevel du skal prøve at levere det de ber om hvis du kan. Du kan kun være tjent med at banken kender dig lidt – så får du bedre det du har brug for. Hvis du fx har en mega gæld (og det fremgår delvis af din årsopgørelse), så risikerer du ikke så nemt at få tilbud på mere gæld, som du ikke kan betale tilbage.

    Men det er helt efter reglerne hvis de ikke har lyst til at give dig hævekort der gør det muligt at forøge din gæld. Man kan måske undre sig over at de ikke vil give dig et alm. bank-hævekort eller et VisaElektron. Ingen af disse kan mig bekendt bruges til overtræk. Men det er helt op til dem at vælge hvem de vil have som kunder (bortset fra kunder til en alm. indlånskonto). Prøv en anden bank.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.