Bankkrak

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92180
    AnonymForfatter

    Hvordan er man stillet hvis ens bank krakker og man har bundet sin opsparing i et år, kan man så få pengene før tid, det er under 750.000, eller fortsætter bindingen i den bank som overtager den krakkede?
    Stine

    #172186
    AnonymForfatter

    Det er præcis min situation også . Snakkede med rådgiver idag og fik den besked at sålænge konto fortsætter med samme vilkår , så er der ingen grund til at gøre noget eller være urolig . Kontoen vil køre videre som hidtil . Hvis foreksempel Finansiel stabilitet eller en anden bank som overtager , går ind og væsentlig forringer vilkår ; så vil banken med stor sandsynlighed fritstille den låste konto uden at man blir straffet med dekort . Hvis der sker ændringer på ens vilkår , så vil man også få besked og muligheden for at trække sine penge ud . For det var jo ikke de vilkår og den faste rente man skrev under på .

    Men som sagt , så længe konto kører videre med samme vilkår , så er der ingen grund til at gøre noget her og nu . Men kunne godt tænke mig at se nogen regler på skrift om netop denne situation med låste konti , hvordan man ifølge reglerne egentlig er stillet . Forskellige rådgivere kan måske gi forskellige svar og så er det svært at vide hvordan man skal forholde sig . Men som sagt er det vigtigste til at starte med , at penge under 750 er sikret . Så ingen grund til umiddelbar panik .

    #172190
    testForfatter

    100.000 euro. Men ellers mener jeg du har ret

    #172220
    AnonymForfatter

    Der har vist været en sag i ankenævnet med en kunde, som ønskede at ophæve sit aftaleindlån før tid, men ikke kunne få lov.
    Så penge, som er bundet, kan generelt kun ophæves før tid, hvis det står i informationen, som man har fået udleveret på produktet eller bekræftelsen på aftalen.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.