Billigste sted at købe valuta

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 48 i alt)
  • Indlæg
  • #170902
    AnonymForfatter

    Tag maks 1.000 US$ med og få dig et kreditkort.
    Risikoen for tyveri/tab mm er alt for høj i forhold til de beskedne mer-udgifter ved et credit-card. Falder dollaren yderligere, sparer du også penge ved bruge kreditkort.

    Du kan betale med kredit-kort stort set hvor som helst og du kan komme i situationer, hvor du SKAL kunne fremvise er kreditkort (fx bil-leje).

    Anvendelige: Master/Eurocard, Visa, American Express

    #170906
    testForfatter

    afregningskursen er typisk lavere på et kredit kort ind den kontante købskurs på valuta. Hvis kortet kan en del af en kunde pakke er der typisk ikke tale om en merudgift men om en besparelse

    #171440
    AnonymForfatter

    Jeg har brugt Tavex når jeg har skulle bruge svensk valuta, når jeg var Sverige, de har altid haft den bedste kurs.

    Jeg kan se at de også er i Danmark nu, prøv evt. dem hvis du bor i københavn

    #171484
    AnonymForfatter

    jeg giver michal ret..danexchange på nørrebrogade..

    #183252
    AnonymForfatter

    Tavex har den bedste vekslekurs i Danmark uden gebyr, de ligger i skovbogade 6 overfor konditoriet La Glace:-)

    #183256
    AnonymForfatter

    Ihvertfald ikke med Euro kurs 7,52 hvor jeg giver netto 7,44 (det er tys – tys)

    #200072
    AnonymForfatter

    Husk at kreditkort tillægges gebyr på fx 1,5%, så selvom deres vekselkurs lyder god, så kommer man til at betale.
    Jeg plejer at bruge en banknoteret check. Bankernes kurs på banknoterede checks er meget bedre end deres normale køb-/salgkurs. Man betaler et gebyr for checken, men den er lettere at bære rundt på end kontanter.

    Og der er ikke noget med at man skal vente 2-3 dage på verificering. Du betaler up front og dermed er checken garanteret (vi har været ude for bankfolk, som ikke forstod princippet – men fruen er tidl. bankdame, så hun tog dem i skole)

    God tur

    Pertsa

    #210668
    AnonymForfatter

    Bedste stede at veksle er på MEREX på V.Farimagsgade 4 , tel. 33321313
    Har lige vekslet masser af US Dollars til 5,90 (ligger på 6,09-6.19 på alle andre stede, inkl. FOREX)

    #210682
    HalliHalloForfatter

    Mon dog at kursforskellen er så meget som du skriver, men måske du har fået en favørkurs pga. af dine “masser af dollars"?

    Jeg ved det ikke, men kunne da være en grund.

    #210714
    thsvForfatter

    modi, tak for oplysningen.

    Merex tager idag 8.984 kr for 1.500 US dollar.
    Forex ligger i kurs 9.209 kr for samme mængde, så 225 kr at spare eller 15 øre pr. dollar.

    Merex lå for øvrigt på 5,95 den dag modi skrev og Forex i 6,09, så forskellen på ca. 15 øre pr. dollar er skam hel reel.

    #210716
    thsvForfatter

    Faktisk er Forex dyrere end Nordea nu om dage. Dagens kurs hos Nordea er 609,42 eller 9.141 kr for 1.500 US$.

    Dan exchange ligger på 1.500 USD = 9.194 kr

    Tavex tager 9.125 kr for de 1.500 dollars

    Som det ses er Forex faktisk det dyreste sted at veksle valuta af disse 5.

    #210724
    HalliHalloForfatter

    Jeg har altid købt valuta hos Forex, da de yder den bedste service og i øvrigt ligger tættere på min bopæl.

    For mig betyder de par ører ikke altverden, men bruge I bare Merex.

    I morgen kan det være at Forex er billigere, sådan ændre markedet sig jo hele tiden.

    #210744
    AnonymForfatter

    Måske har fdm taget fejl: Skat har en grænse for deklarering på 10.000 EUR, ikke USD. http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2041075&vId=0

    Min erfaring er at konto til konto-overførsler er det billigste. Opret en amerikansk konto som du overfører penge til. Kontanterne skaffer du så når du er i USA.

    #210788
    AnonymForfatter

    Handle med valuta kurser !!!

    Hej alle derude. Er der nogen som ved/kender en fikset måde at handle med valuta kurser på? Her tænker jeg på køb og salg af valuta uden den ekstra fee på ca. +-15 kr for hver 100 euro eller USD.

    Jeg købte tilbage i 2008 godt ind i engelske pund og USD som begge var historiske lave. Har siden solgt dem da begge kurser Stig langsomt. Men jeg havde også et værdi tab på 30 kr for hvert 100 pund/USD. Altså +15 kr for hvert købte 100 USD. Og -15 kr for hvert 100 USD solgte.

    Er der en måde man kan handle og undgå disse omkostninger på???

    #210790
    AnonymForfatter

    Kursskæring – her 2.5% – tror jeg ikke man kan undgå nogen steder. Hvor ellers skal banken/vekseleren få betalt deres indsats. Det mindste jeg har mødt er 1.5% (mellem TRY og DKK), men det er ikke brugbart for dig.

    Måske kan du fortælle hvor din valuta er placeret og hvor kronerne skal ende.

    Karakteristisk for valutaspekulation er at for hver spiller der har vundet en krone har du en tilsvarende taber. Det kunne lige så godt have været dig. Den eneste sikre vinder er banken. Dette i modsætning til aktiespekulation hvor investoren historisk set gennemsnitligt kommer ud med et overskud.

    Ovenstående er årsagen til at jeg ikke ville begynde at spekulere i valuta – kun hvis jeg faktisk skal bruge en anden valuta ville jeg overveje hvor/hvornår den skal købes.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 48 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.