dårlig rådgivning ved huskøb

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92025
    AnonymForfatter

    vi købte et hus for 3.1/2 år siden. den daværende bankrådgiver har regnet ud at den månedlige udgift inklusiv alt-bolilån i banken, kreditforeningen, 2 billån, forsikringer, telefon, dvs alle månedlige udgifter løber op i 16000 hver måned, og vi skulle have 12000 til os selv at leve for.men som tiden gik så jeg at min overtræk på budget kontoen bliver støre og støre. det var er så fordi bankrådgiveren har regnet 6000 kr forkeret altså at de månedlige udgifter er 22000 og ikke 16000 som han har regnet ud.jeg har hans regnestykke på skrift da det er det der er blivet brugt til at optage huslånet hos kreditforeningen. nu står vi og kun har 6000 kr til 2 voksne og 2 børn-og det er alt for lidt i forhold til hvad vi har regnet med. kan mand hente hjælp i sådan et sag,evt i for af eftergivelse af gæld eller sådan noget? vænlig hilsen Landi.

    #169950
    Daniel (2)Forfatter

    Hvis jeres bolig og bil lån ikke er fastforrenttet og med faste afdrag, så kan man ikke budgettere sig til et budget 3½ år senere.
    Jeres telefon er jo kun jer selv der definerer forbruget på.

    #169952
    testForfatter

    Banken er som udgangspunkt ansvarlige for deres fejl, men derfra til de kommer til at betale for en fejl er der stadig et stykke. Det er ikke f.eks dine information til budgettet der var forkert?

    #169954
    AnonymForfatter

    Hvordan finder man først ud af den slags efter 3½ år. Efter så lang tid mangler der jo 250.000 kr. i budgettet. Umiddelbart ville jeg da ligge mærke til den slags penge manglede ret hurtigt.

    Men du skal i hvert fald have dit på det rene, så du skal tjekke op på, om det er dine oplysninger til banken der er forkerte, eller om det er banken der har klokket i det. Er det banken, så ville jeg tage mig en samtale med banken om hvad de mener der skal gøres, evt. få en jurist eller anden faglig kyndig person til at hjælpe.

    #169958
    MichaelForfatter

    Hvilke poster i budgettet er der regnet forkert på?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.