boliglån – Pris

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91912
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Jeg er lidt i tvivl og har svært ved at tyde sammenligninger af banker.

    Jeg ejer et parcelhus til ca. 2.9 mill. 80% er finansieret gennem totalkredit og det resterende beløb gennem et boliglån i min bank.

    Den årlige rente på mit boliglån er 8.7% og variabel. På diverse sider ser jeg jo at der er banker som tilbyder boliglån helt ned til 2-3% i ÅOP.

    Skal jeg føle mig “snydt" af min egen bank og kunne jeg med fordel tage en snak med min rådgiver om dette? Eller er det ikke æbler og æbler der bliver sammenlignet?

    Håber I kan hjælpe!

    #168682
    AnonymForfatter

    Jeg vil da bestemt mene at du/i bliver taget i rø… af Jeres bank. Du kan få en billigere rente mange andre steder, da den nu er variabel.

    #168686
    thsvForfatter

    Den årlige rente på mit boliglån er 8.7% og variabel. På diverse sider ser jeg jo at der er banker som tilbyder boliglån helt ned til 2-3% i ÅOP.
    Boliglån til under 4,5% i årlig rente har jeg nu ikke set, med sikkerhed over de 80%.

    Men Nordea tilbyder jo 4,95% på deres boligkøbsprioritet, og DB reklamerer med ned til 4,5% og maksimum lige under 10%.

    #168688
    AnonymForfatter

    Det er da rart at høre en umiddelbar mening, – synes jo også umiddelbart det virker hen i vejret, men nu kontakter jeg banken og hører deres forklaring….

    #168696
    AnonymForfatter

    Jeg er helt enig med thsv. Man kommer nok ikke meget længere under end ca. 4,5%-5% udover de 80%.
    Du kan komme ned på ca. 3% men så skal prioteten have førstepriotet i boligen foran dit realkreditlån.
    Men snak med din bank og se om du kan finde en løsning og ellers prøv at snak med andre pengeinstitutter.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.