Hvad skal jeg gøre?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Michael RForfatter
    Indlæg
  • #91809
    Michael RForfatter
    #167308
    Michael RForfatter

    Det gik da vist lidt stærkt.

    Jeg er i den gunstige situation at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre med mine penge.

    Har startet en ratepension, hvor der bliver indbetalt 100.000 kr. om året.
    Har sat godt 850.000 kr. i aktier og obligationer.
    Har en almindelig lønkonto med ca. 400.000 – 500.000 kr. Men ingen rente.

    Er der nogen der kunne give mig en ide om hvad jeg skulle gøre med lønkontoen?

    Jeg er 30 år. og har fast arbejde. Ejer ingen fysiske ting.

    God ider er mere end velkomne.

    Tak.

    #167312
    thsvForfatter

    Find en sød kæreste, stift familie og køb en fed bolig til jer to og de smårollinger, der snart kommer.

    En opsparing skal du nok ikke forvente mere end ca. 2,5% i rente på, da bankerne låner ud til denne rente med sikkerhed i hus op til 80% af handelsprisen.

    #167322
    AnonymForfatter

    Helt enig! Og nyd at du formentlig kan lægge de 20% til boligen, kan købe en bil kontant og generelt er væsentligt bedre stillet end så mange andre.

    #168032
    AnonymForfatter

    ja – har en idé, hvor du opnår en højere rente (5-6%)
    prøv at kontakte mig på mailcoachen@gmail.com

    #168040
    AnonymForfatter

    Eller kontakt mig på ksa77@live.dk

    #168042
    AnonymForfatter

    Var det sådan noget som dette du havde i tankerne, Joe Banks:?

    http://www.mybanker.dk/bank/debat/vis_indlaeg.html?t=Private+l%E5nemuligheder+&id=5385

    Glem det dog fryns.

    Hvis TS vil have 5% uden særlig risiko, skal han bare købe obligationer for pengene, og ikke kaste dem efter et RKI medlem som dig. For dig er rentesatsen oppe på 25-40%, og kun mod sikkerhed.

    #168044
    AnonymForfatter

    JoeBank og ksa, vil bare låne dine penge, det skal du helt sikker holde dig fra.

    Privat udlån, er en meget dårlig forretning.

    Mit råd er køb Danske statsobligationer, hvis du er interesseret i en sikker investering med en rimelig forrentning, og kan binde din investering i en længere periode.

    #168046
    AnonymForfatter

    Mybanker kommer vist mere og mere til at minde om fairrates.dk..Hvis nogen husker dem?

    #168068
    HalliHalloForfatter

    Hvorfor skal han købe statsobligationer? Er der ikke for stor kursrisiko, hvis renten stiger indenfor de næste år.

    Mit råd, så hellere købe en kort APM-obligation. Dette selskabs obl. må anses for rimeligt sikre, da de stort har sat sig på magten i Danske Bank og yderligere ejer en stor del af banken.

    Nå, det var bare mit uforbeholdne råd.

    Måske den velpolstrede spørger også har en bank, der kan rådføre ham? Det vil jeg da tro at han har………..

    #168078
    AnonymForfatter

    Statsobligationer er en sikker investering, eller så sikker som noget sådan kan blive, derfor. Samtidig giver det er rimeligt afkast. Statsobligationer er lige så sikker som at sætte pengene i sin bank, men til en bedre rente.

    Andre investering inkl. A.P. Møller obligationer er en del mere risikofyldte, omend det give et bedre afkast.

    #168084
    HalliHalloForfatter

    Hvad så med at binde opsparingen i 4 år i Sjællandske Sparekasse og få 3,75% i rente.

    Dog skal der så her købes for 20.000 kr. garantbeviser, hvilket der jo så også er en lille risiko ved, men så vidt jeg kan se er det en meget velkonsolideret sparekasse.

    Der er vist ingen statsobligationer der giver 3,75% i rente og hvis, så er det med en temmelig stor kursrisiko til følge.

    #168086
    AnonymForfatter

    Danske statsobligationer har en relativt lav kursrisiko, og renten er omkring 4%.

    Skal naturvis granskes nærmer hvis man vælger at gå den vej, men det sådan som jeg forstår det.

    #168090
    HalliHalloForfatter

    Hvis du skal op på en forrentning på 4%, så løber obl. da vist over mere end 10, hvorved der opstår en stor kursrisiko ved stigende rente, som alle forventer. Korte statsobligationer giver mig bekendt ikke mere end omkring 2,5% i rente

    Korrektion til mit forrige indlæg: Der skal købes for 30.000 kr. garantbeviser og sparekassen hedder ikke Sjællandske Sparekasse, men Sparekassen Sjælland og har hovedkontor i Holbæk.

    #168104
    AnonymForfatter

    Hvorfor er der stor kursrisiko ved stigende rente?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.