Gebyrer

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91794
    AnonymForfatter

    Findes der lister over, hvilke gebyrer de forskellige pengeinstitutter opkræver for dagligdags funktioner? Jeg mener f. eks. indbetalingskort på netbank, udstedelse af visa/dankort (med hvilken varighed), budgetlægning etc. Jeg synes, gebyrerne i min bank stiger hele tiden og voldsomt.

    #167040
    thsvForfatter

    Det gør de vist i alle banker, for med den lave rente, er der jo ikke ret meget at tjene på udlån, da vi alle forventer boliglån 80-95% til ca. 5% for tiden.

    Et godt eksempel er låneovertagelse, der i 2008 var 1.000 kr i Nordea Kredit men nu koster 2.500 kr ligesom et lånegebyr.

    #167044
    AnonymForfatter

    Ja eller et modsat eksempel hvor alle disse ydelser i Nordea er blevet GRATIS:

    – Netbank
    – Girobetaling
    – Kontooverførsler
    – Visakort
    – MasterCard MED REJSEFORSIKRING OG KØBSFORSIKRING (Fordel+kunder)
    – Oprettelse af kassekredit

    Der er trods alt flere der benytter ovennævnte ydelser end gældovertagelse af et kreditforeningslån, som de fleste mennesker vel næppe får brug for, medmindre man f.eks. skal købe ægtefælle ud af en ejendom ifbm skilsmisse..

    Men hvis man VIL sew hullerne i osten så…

    #167046
    AnonymForfatter

    @tomadeira – Tak, det var netop den slags oplysninger, jeg ønskede. Mon der findes en oversigt, der viser flere banker?

    #167058
    HalliHalloForfatter

    Mine gebyrer bliver også uafladeligt sat op i Danske Bank, jeg har ikke 24/7.

    Vil Nordea være billigere for mig? Og er den bedre end Danske?

    Hvordan flytter man konto, der er vel et opsigelsesvarsel i Danske Bank, der skal respekteres eller hvad?

    #167110
    AnonymForfatter

    Hvorfor får du så ikke bare 24/7?
    Nej der er ikke varslet på opsigelse af normale konti.
    Hvis du gerne vil flytte, tager du et print af din netbankoversigt og div. økonomiske papirer så som årsopgørelser oss. og går ned i Nordea og spørger om du kan blive kunde der. Hvis de siger Ja, ordner de resten med at flytte det hele fra Danske Bank til Nordea.

    #167114
    thsvForfatter

    – Oprettelse af kassekredit

    Der er trods alt flere der benytter ovennævnte ydelser end gældovertagelse af et kreditforeningslån, som de fleste mennesker vel næppe får brug for, medmindre man f.eks. skal købe ægtefælle ud af en ejendom ifbm skilsmisse..
    Tjah, vi købte da ellers en ejerlejlighed for et par år siden, hvor vi overtog det eksisterende lån for blot 1.000 kr, istedet for nye lånegebyrer og tinglysningsgebyr (1.400). Det er immervæk en pæn slat penge, man kan spare.

    Og de 2.500 kr kan da hurtigt blive aktuelt, hvis sønnen skal overtage lejligheden.

    #167120
    AnonymForfatter

    24/7 vil Danske Bank ikke give til “sociale" klienter ;-(

    #167124
    AnonymForfatter

    Hvad er det 24/7, I snakker om?

    #167132
    AnonymForfatter

    Ja men hvis du lige læser mit indlæg én gang til, så skriver jeg jo også at det er de færreste der overtager eksisterende lån.
    Og ja der kan selvfølgelig være penge at spare hvis man skal overtage en eksisterende lån. Men jeg vil tro at der er fåtal af alle bolighandler hvor eksisterende lån gældsovertages.

    Hvis du læser trådstarters indlæg igen, vil du også bemærke at hun spørger direkte efter oversigt over DAGLIDAGSGEBYRER, og ikke usædvanlige boligkøbsgebyr.

    #167150
    HalliHalloForfatter

    Jeg kan ikke få en 24/7-konto i Danske Bank, tror jeg da.

    Jeg ansøgte om det i 2008, og rykkede dem 1 gang, men fik aldrig noget svar.

    Og når man ikke hører noget, må man gå ud fra at svaret ville have været negativt.

    Vil overveje at tale med Nordea for at høre om de kan gøre det bedre end Danske Bank endsige blive kunde hos dem.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.