loft på beløbe ved brug af visa kort i udlandet

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91682
    AnonymForfatter

    Jeg har lige opdaget endnu et gebyr til PBS/Nest som jeg bare ikke kan forstå.
    PBS har en regel om at man maks kan hæve 20.000 på 30 dage på dit visa kort. overskrides dette spærre de dit kort uden varsel, selv om du har penge på kontoen.

    Det i sig selv er måske ok pga sikkerhed overfor svindel.

    Men da jeg så ringede til min bank for at få åbnet mit kort igen, sagde at det ville koste mig 200KR.

    Kan det virkelig være rigtigt at min egen bank vil opkræve mig et gebyr for at få adgang til mine egen penge???

    Hvad mener I om det?

    #165026
    testForfatter

    andelskassen gjorde det ganske gratis. hvad bank har du?

    #165030
    AnonymForfatter

    Jeg har basisbank.dk
    det lykkes mig at overtale dem til at gøre det gratis, men de siger et det er ikke noget de vil gøre igen.
    åbenbart skal man betale et gebyr på 200kr hvis man bruger mere end 20.000 i udlandet.

    #165036
    HalliHalloForfatter

    Amagerbanken har også gjort det gratis for mig.

    Altså skal man ikke betale noget, hvis man er en god kunde.

    #165048
    AnonymForfatter

    Jeg fik det også gjort, og vil betegne mig som en god kunde,
    men de gjorde et nummer ud af, at jeg ikke skulle regne med at de ville gøre det næste gang.
    Istedet for kunne jeg få et ekstra visa kort.

    #165050
    HJLForfatter

    Så vidt jeg ved er det et gebyr PBS tager for at gå ind og fjerne blokkeringen. Nogle banker vælger så blot at påtage sig gebyret for at bevare den gode steming mens andre ikke gør. Måske fordi de jo principielt har gjort opmærksom på denne grænse i vilkårene for VDK.

    Det undre mig at I vælger at tage til udlandet kun iført et VDK, hvorfor ikke medbringe et kreditkort eller blot et ekstra VDK?

    Hvad gør I hvis kortet knækker eller bliver stjålet?

    #165058
    AnonymForfatter

    Det handler endelig ikke så meget om hvor mange kredit kort jeg medbringe mm.
    men bryder mig bare ikke om at PBS skal have et grbyr på 200kr fordi jeg har brugt flere penge end 20,000 på 30 dage.
    i dette tilfælde har jeg købt lidt jule gaver og en rejse (fly, Hotel) og da jeg sidder og skal lave endnu en booking, virker mit visa kort ikke længere.
    Jeg ringer så til Banken og de fortæller mig at jeg skal betale 200Kr hvis jeg vil have åbnet for mit visa kort igen.

    Som jeg skrev, er politikken om en grænse ok, for at undgå svindel. men at de ligefrem skal tage penge for at jeg kan bruge mit kort…….jeg har jo betalt mit årsgebyr til banken,

    #165062
    HJLForfatter

    Det er da let at forså, PBS er en virksomhed der skal tjene penge. Den blokkering fjerner jo ikke sig selv, PBS er døgnbemandet, det koster kassen, derfor koster det selvfølgelig også noget når de skal ind i systemet og finde dit kort frem og notere at banken acceptere de nye vilkår….

    Nemlig at banken hæfter for al misbrug på dit kort de næste 30 dage.

    Det er i øvrigt derfor at de ikke bare nulstiller limit for hvem somhelst, der åbnes jo op for et yderligere forbrug på 20.000 kr. + banken overtager risikoen for misbrug fra PBS.

    Igen vil jeg foreslå dig at anskaffe en ekstra konto med et ekstra VDK, eller blot købe på kredit som resten af landet gør 🙂 så får du måske også 40 dages kredit oveni hatten og det er vel ikke så skidt i denne søde juletid!

    Et sidste forslag, Køb dansk så sparer du tiden i tlf. hos banken og bidrager positivt til den danske betalingsbalance :-0

    #165066
    AnonymForfatter

    Det kan da godt være det er mig.
    men helt overbevist har du altså ikke fået mig. Jeg kan jo sagtens få mere kredit på andre kort end VDK og da jeg både har penge og kassekredit på mit VDK virker 20K bare som en dum grænse,
    Det kan godt være jeg kan købe dansk 🙂 men så må Danmark se at få nogle Hoteller i USA og købe Lufthansa, forstået på den måde, at når man handler ferie på netter ryger man let over 20.000

    #165080
    friværdi Forfatter

    Men det lyder da under alle omstændigheder som om du har haft en god ferie med det forbrug 🙂

    #165084
    HJLForfatter

    Vi er 100 % enige – det ER en dum grænse. Jeg mener dog at det er et nødvendigt onde.

    Nettop som du selv har været inde på så er det jo sikkerhedsmæssigt at den er der og så må vi jo bare tage vores forholdsregler. Når nu både MC og AMEX stiller nogle gode alternativer til rådighed billigt/gratis hvorfor så ikke benytte dem?

    Hvis du ser det fra PBS side, så ville de jo ikke have en kinamands chance for at blokkere for et træk til udlandet såfremt der ingen grænse var. Så kunne en af vores små poder jo lænse hele opsparingen ved få tryk med musen :-/

    Der findes med garanti eksmpler i forbindelse med svindel/misbrug hvor denne grænse har vist sig at være en stor fordel, det er der nok bare ikke så mange der råber op om 🙂

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.