Skat og fogedret

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Indlæg
  • #164226
    AnonymForfatter

    På plus siden, så har jeg fået bekræftet et job efter skole i sidste uge. Det er intet specielt, en kasse stilling, hvor alle pengene vil gå til skat hver måned, for at få gælden ned hurtigst muligt.

    Anyway, jeg ved godt det sikkert er svært at sætte sig ind i. Men det er den eneste måde, jeg kan få en hverdag til at fungere på. Nååh det stiller jo sagen i et lidt andet lys.

    SÅ bare hold dig til planen nu og når du er gældfri vil du virkelig føle dig fri og ovenpå.

    Du har fået en dårlig start på din voksentilværelse med skattegæld men se at komme ud af den hurtigst muligt og lad det bare være en lektion og move on.

    At være gældfri er simpelthen adgangbilleten til et ubekymret liv.

    #164244
    AnonymForfatter

    Hej Martin.

    Beklager for ovenstående.

    Synes dog stadig du skal overveje su lån, men det er lidt svært at sætte sig ind i din situation.

    God bedring og held og lykke på studiet.

    #164252
    AnonymForfatter

    uden at lave mere gæld

    Hey hey…

    Du siger at du ikke vil “lave mere gæld"…

    Dette gør du IKKE ved at smide hele din børneopsparing/whatever op sparing i hoved på SKAT. Det du sparer er høje renter (og du kan tage SU lån HVER måned til en rente på 4 % (som er væsentlig mindre end rente på gælden ved skat).

    Det er noget pjat du vil beholde din “opsparing" mens du skal betale renter af X antal kr. ved SKAT. Få nu smidt den opsparing afsted til skat og få taget SU lånet hvis der er behov for det. Hvis du får SU udbetalt (ca 5000 netto) + cirka 2600 netto og du IKKE kan leve af dettem så har du sat dig for dyrt. Spar dog hvor du kan… alt andet vil sq da være som at pisse i bukserne for at holde dig varm.. ikke for at være lede.

    Men hvis du er den overbevisende (og pga. personlige omstændigheder) stadigvæk holder fast i din fremgangsmåde, så bliver din voksentilværelse en dyrt fornøjelse, for så vil du komme til at betale for meget for noget hvor du kan spare en hel masse…

    Prøv at sætte dig ned og se hvad du egentlig kan spare ved at følge vores råd istedet for at holde fast i din vilje… Hygge..

    #164268
    AnonymForfatter

    Jeg kan se situationen fra begge sider – og hvad jeg vil råde til kommer helt an på, hvad pengene skal bruges til.

    Helt enig I, at der er penge at spare ved at sørge for at få den gæld til skat ud af verden hurtist muligt. Men jeg har selv stået i en situation hvor jeg havde et banklån med en høj rente og en opsparing til en næsten ikke eksiterende rente. Banken ringede flere gange og foreslog at jeg brugte opsparingen til at nedbringe lånet med. Jeg nægtede da jeg netop havde sparet op med henblik på at jeg skulle have lavet mine tænder – og det kunne ikke udskydes meget længere. Da jeg netop forklarede banken, at jeg jo havde den opsparing for at undgå at jeg ville skulle optage yderligere lån for at få lavet tænderne så forstod de pointen!

    Hvis trådstarter skal bruge osparingen på noget som ikke kan undværes eller udskydes og han derfor ville være nødt til at optage lån for at få det – ja, så kan det være bedre at bruge opsparingen fremfor at han skal optage et lån med endnu højere rente end den fra skat. Hvis det ikke er tilfældet ja så bør han betale gælden til skat ud først.

    #164280
    AnonymForfatter

    Aalborg:
    Han har tidligere skrevet i et indlæg at han er studerende, dvs. han kan få det mest attraktive lån på markedet: Su-lån.

    Han har desuden skrevet at opsparingen er til at komme igennem hans udd., så kan ikke se hvorfor han skulle gemme disse penge på en konto til, ja, vel under 0,5 % i rente – det er jo dybt åndsvagt!

    Som jeg har sagt(og andre), så kan han nedbringe gælden med opsparingen, tag SU-lån ved siden af udd. (og vel arbejde lidt), også vil man faktisk få en ganske god økonomi!

    Jeg er selv studerende, og jeg klarer mig fint uden at tage SU-lån ved at have en indkomst fra fritidsjob på 1500 netto, hvilket giver mig 6500 netto om månederen. Hvis jeg skulle bruge flere penge, så kan jeg altid tage et SUlån, og efter de nye regler om man kan gøre det med tilbagevirkendekræft, så er der ikke noget problem hvis jeg får en tandskade i dag f.eks., så så kan jeg gå ind og låne 12X2600(beløbet er der omkring) = 31.200…

    Men kort sagt: Glem alt om at have principptet om at have en opsparing samtidig med gæld ved SKAT når man er studerende.

    Det er squ noget andet at have opsparing og gæld når man har en fast indkomst, men så betaler man jo også af undervejs.

    #164284
    AnonymForfatter

    Prøv nu at hør hvad jeg skrev før. Jeg har mine egne grunde til hvorfor jeg gør som jeg gør – Er dette ikke fair nok? Altså lad den da for søren da ligge her.

    Jeg har fået svar på mit spørgsmål – andet bedte jeg ikke om.

    #164286
    AnonymForfatter

    Så har du vel heller ikke noget imod at dele med os andre om hvorfor du vil gøre det på din måde? Hvad får du ud af det?

    #164288
    AnonymForfatter

    Som jeg skrev tidligere, så har jeg været igennem et depressions forløb, og det her er den eneste måde som jeg føler at jeg kan klare min hverdag. At du med din arrogante facon, tydeligvis ikke kan relatere en skid til sådan noget, er jo tydeligt.

    Jeg skal beklage, at jeg ikke gider og sidde overfor dig, på nettet, og forklare min livshistorie. Jeg stillede et enkelt spørgsmål, det var det.

    #164290
    AnonymForfatter

    Arrogante holdning? Tjah… Men du ligner bare en type som har gæld, også skal den bare være gæld, for du kan have din opsparing og bruge som du vil… Men helt fin.. Håber du klarer dig godt med dine økonomiske kompentencer i dit liv.

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.