Kassekredit i DB

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91620
    AnonymForfatter

    Hej,

    På DB’s hjemmeside står der at til 24/7 kontoen kan der tilknyttes en kassekredit på 50.000.

    Nogen der har erfaring med om den kan forhøjes yderligere, grunden hertil er, at jeg har et lån, som jeg gerne vil have omlagt til en kassekredit.

    For renten er lidt lavere, og samtidig så kan man jo senere bruge kassekreditten i stedet for at optage nye lån ved fx. udskiftning af oliefyr, mindre bil osv. Derved spares tinglysning, provision, låneetablering osv.

    Så nogle nuværende/tidligere DB kunder som har haft held med en kassekredit som er højere end 50.000 kr. ?

    #164040
    thsvForfatter

    På DBs hjemmeside står klart og tydeligt, at der 0 kr i oprettelsesgebyr op til 50.000 kr, og at man skal kontakte dem for kreditter over de 20.000 kr. Ligeledes vil de vurdere din økonomi inden kreditten gives, så en kassekredit på over 50.000 kr kræver nok en yderst solid økonomi, da det jo reelt er et forbrugslån uden sikkerhed.

    Så forhør dig i banken, der ingen på dette forum, der kan give dig tilladelse til at låne penge uden sikkerhed.

    #164048
    AnonymForfatter

    Det er netop et forbrugslån fra studietiden som jeg gerne vil have lagt om.

    -men det var også bare for at høre om andre havde haft held med en forstørret kassekredit 🙂

    #164068
    AnonymForfatter

    Hej,

    Vi har en 24/7 kassekredit på 140.000 kr. I en periode var den hævet til 200K. Vi betaler 7.45% i rente.

    #164072
    AnonymForfatter

    Tak for svaret, var det et forbrugslån der blev lavet om til en kassekredit eller var det et lån med sikkerhed? billån, boliglån eller lignende?

    #164074
    HJLForfatter

    Lige en fodnote iflg. hjemmesiden drejer det sig ikke om 50.000 kr. i kassekredit men:

    Kassekredit på 20.000 kr. – uden etableringsomkostninger.
    American Express® Card – uden årligt kortgebyr.
    Danske MasterCard Basis – uden årligt kortgebyr.

    Du kan samlet få kredit på 50.000 kr. uden etablerings omk. men kun de 20 tkr. på kassekreditten resten er fordelt på de 2 krditkort. Du kan vælge det ene kreditkort fra hvis du tænker at du ikke er kreditværdig til mere end 40.000 kr. (Jeg vil anbefale at du/I i såfald vælger American Express kortet da det er her der er forsikringer tilknyttet.) Men for at få pakken skal man have min. 1 kreditkort og man skal vide at man fraskriver sig muligheden for brug af kassen til daglig økonomi.

    #164076
    AnonymForfatter

    Ja, det er muligt. Det kræver dog en kreditvurdering, og jeg tror ikke du skal være alt for optimistisk, når det gælder et forbrugslån medmindre din adfærd har ændret væsentlig karakter.

    Hvis der er tale om et mindre forbrugslån og en god økonomi, så gælder det bare om at få betalt maksimalt ned på den gæld.

    #164086
    AnonymForfatter

    Jeg vil ikke sige at vi har ændret adfærd, men nu hvor vi er uddannede så er det lidt nemmere at få det til at løbe rundt end med elevløn og SU.

    Der bliver også betalt af på gælden så den er ude af verden hurtigts muligt, men det er egentlig mere for at få en buffer den dag gælden er betalt ned.

    #164090
    thsvForfatter

    Reglerne var anderledes førhen, nu er det lavet om, så maks. er 50.000 kr uden lånegebyr, men spørg dog i DB, de kan give dig kassekreditten, det kan dette forum ikke.

    Men i virkeligheden er renten ikke altafgørende, det gælder om at afdrage mest muligt, og få det lån uden sikkerhed udaf verdenen hurtigst muligt.

    Hvor stort er lånet, og til hvilken rentesats?

    Hvor meget kan I afdrage hver måned?

    #164096
    AnonymForfatter

    Lånet er på 110.000 kr. og har en rente på 10,2%.

    Vi har afdraget 3.000 kr. om måneden på lånet siden manden fik job efter endt uddannelse. Ydelsen påregner jeg dog at sætte op til februar da vi der er færdige med at betale et lån til en bærbar ud, og derved får frigivet 650 kr. om måneden.

    Her stiger jeg samtidig et løntrin i min uddannelse så jeg får 1.200 mere udbetalt.

    Derved kan ydelsen blive ca. 5.000 kr. pr. måned.

    #164098
    thsvForfatter

    lidt hurtig Excel-udregning viser, at 44 måneder á 3.007 kr vil gøre jer gældsfrie.

    Kassekredit i DB vil være lidt billigere, så I sparer 2 måneder á 3.000 kr, og er I under 28 år er renten jo endnu lavere ved 24/7 ung.
    men tilsammen er I tæt på ved 2 x 50.000 kr, så en forespørgsel kan jo ikke koste noget, og under alle omstændigheder vil selv 2 gange 50.000 kr jo kunne afdrage dette lån på blot ca. 6 måneder, så I derefter blot har kassekreditterne i DB.
    Fremadrettet skal i undgå de dyre forbrugslån og spare op til dyre indkøb, så man ikke forbruger fremtidig indkomst, og skal betale renter&gebyrer for at låne penge.
    Måske det osse er billigere at betale den bærbare ud først, hvis der kan spares noget af renteudgiften på denne.

    For øvrigt er 10,2% på et forbrugslån uden sikkerhed ikke en voldsom høj rente.

    #164120
    AnonymForfatter

    Renten er også fin nok, den er så forholdsvis lav fordi ca. 50.000 af det skyldige beløb er lavet som pantebrev i bil nr. 2.

    Men ja jeg har heller aldrig planer om at låne hos hurtiglåns bureauer igen, det er da så også kun en enkelt gang det er sket, nemlig ved den bærbar.

    Det bliver heller ikke noget problem at spare op i fremtiden, vi sparer 1.000 kr. op om måneden nu. De kunne godt bruges til at afdrage på lånet, men med hus og 2 biler kan der hurtigt blive brug for opsparingen.

    Så nu må vi se om DB vil give et par kassekreditter på 50.000 kr. 🙂

    Er siden jeg skrev indlægget kommet i tanke om, at jeg kan bruge 2 ydelsesfrie måneder om året på henholdsvis billån og boliglån. Så giver det da lidt ekstra afdrag på den dyreste gæld!

    #164138
    HalliHalloForfatter

    Jeg er sikker på at Danske Bank godt vil give dig et par kassekreditter, hvorfor skulle de ikke gøre det med jeres gode økonomi.

    NB: Det tæller nemlig også med i bedømmelsen at den bærbare er færdigbetalt!

    #164146
    HJLForfatter

    Længere oppe i tråden fik jeg skrevet at det var 20.000 kr. du kunne få uden omkostninger. I har ret det er op til 50.000 kr. Jeg tror dog ikke på at I får lov til at lave 2 x 24/7 med kredit på i alt 120.000 kr. (I SKAL have min. det ene kreditkort for at få pakken). Der er ikke mange banker der giver så stor en kredit pr. familie hvis der er tale om kredit uden sikkerhed hvis I i forvejen har en stor samlet gæld, men why not ask the bank? Mit forslag vil dog være at nøjes med at ansøge om det der er standard altså pakken med en kredit på 20 tkr. + 10 tkr. på et kreditkort til jer begge den er helt sikker 😉 så kan I altid få den forhøjet senere når I har bevist overfor banken at I ikke snolder kreditten bort.

    #164178
    AnonymForfatter

    Vores var en ren kassekredit uden sikkerhed. Vi optog den i stedet for et banklån i en lejlighed som vi valgte at udleje. Den blev brugt til de sidste 20% finiansiering af lejligheden. Der var ikke krav til afdrag. Det er dog 5 år siden den blev oprettet. Det kan være at tiderne har ændret sig :0)

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.