Hvad med vores lån i eikbank

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91506
    AnonymForfatter

    Vi har et mindre billån i Eikbank og hvad sker der med det hvis en anden bank overtager eikbank? Kører det automatiskt videre uden nogle problemer, eller skal vi optage et nyt lån i den nye bank og betale alle gebyrerne igen?

    #161538
    ForbrugerenForfatter

    Lånet fortsætter som hidtil. Afhængig af hvad der står i pantebrevet, kan renten dog godt blive ændret.

    #161540
    testForfatter

    som jeg har forstået skriverierne i pressen er der to muligheder. Enten bliver EIK købt af en anden bank sammen med de kunder de vil ha. De gode kunder bliver overtaget og ingen problemer er. De vil sikkert blive tilbudet rimelige fornuftige vilkår. Mindre godt se det ud for de dårligekunder eller mere usikre kunder som vil opleve stigende prise og at kassen smækkes i.

    Er der ingen køber til EIK er der nok ikke andre muligheder ind at man skifter til en anden bank og der er det jo så et spørgsmål om hvad gebyr man kan forhandle sig ned på. Hvad der i den situation sker med de kunder ingen vil ha er et åbenspørgsmål men det er nok i sidste enden at man ikke kan få refinasieret sin gæld.

    Så hvis de er en god kunde har du ikke noget at frygte og især med et mindre lån hvor stiftelses omkostninger har stor betydning ville jeg nok ta det helt roligt og se tiden lidt an.

    Jeg flyttede selv mit boliglån ud af EIK for ca. et år siden for ikke at stå med usikkerheden. Det kan så også være et argument for jer. Altså hvis det bekymre dig så meget så få det ud af verden ved at finde ud af om andre banker vil ha jer og hvad de kan tilbyde jer.

    #161544
    AnonymForfatter

    tak for jeres svar. Vi har allerede flyttet nogle af vores konti ud af banken, men da vi har dette (lille) billån tror vi det er bedst at min mand (som står som låntager) bliver i banken. Jeg mener nok vi kan betegnes som gode kunder. mht lånet er det fastforrentet, det kan man vel ikke ændre?

    #161548
    ForbrugerenForfatter

    Ikke hvis der decideret står det i pantebrevet. Eik Bank er kendt for, at de frit kan ændre renterne i henhold til deres pantebreve. Så læs hvad der står i pantebrevet om det.

    #161550
    AnonymForfatter

    ok, jeg prøver at se der.
    Vi har fået oplyst at vi skal betale 1400kr i tinglysning hvis vi overfører lånet til anden bank. Da lånet som sagt ikke er så stor og vi ligesom har betalt en masse gebyrer, har vi ikke lyst til at overføre det til anden bank. + at den faste rente så er 8,5%, hvor vores er 6%. den variable er 5,7% (data fra lån og spar bank).
    Vi må se tiden an.

    #161602
    thsvForfatter

    Ellers kunne I jo bede om kassekredit i LSB, hvis lånet er under 50.000 kr, så er det ude af verden en gang for alle.

    Fast rente på 8,5% lyder dyrt i mine ører.

    men ellers kan i jo blot fortsætte med at betale af på lånet, det er nok ingen herregård, der kan løbe på i renter på et lille lån.

    #165494
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg har et spørgsmål vedr. Eik Bank. Jeg har nogle pantebreve i banken og sidder hårdt i det lige nu. Nogle rygter siger, at man bliver tilbudt i nærmeste fremtid at kunne udbetale pantebrevene til en lavere kurs? ER det sandt?

    Hvor kan man få at vide, hvad der sker?

    Med venlig hilsen
    Hector

    #165500
    AnonymForfatter

    PÅ Eikbank hjemmeside vil de opdatere løbende.

    Jeg afventer også feedback.

    Umiddelbart tror jeg ikke jeg fortsætter i Spar Lolland, da jeg tror at jeg kan forhandle mig til tilbud andre steder.

    Men venter på deres udspil, så må vi se.

    MEn nægter at betale eksempelvis 150 kr. for visakort. (Ren principielt)

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.