S og SF: skat på opsparede pensionsmidler!

Viser 13 indlæg - 46 til 58 (af 58 i alt)
  • Indlæg
  • #161386
    AnonymForfatter

    Okay, jeg overgiver mig. Når vi skal til at snakke uddannelsesniveau, så kan jeg slet ikke følge med Forbrugeren og komme op på hans høje stade. Det er flere af hans slags, vi har brug for her til lands. Og vi behøver ikke frygte, at Forbrugeren vender Danmark ryggen. For han kan vel næppe komme ind under det begreb, der kaldes “hjerneflugt".

    #161400
    ForbrugerenForfatter

    Prøv, at se på hvordan Mone skriver indlæg. Læs så denne http://en.wikipedia.org/wiki/Troll_(Internet). Så får du måske en ide om, hvorfor jeg ikke gider svare Mone mere. Det er nok, at læse indtil Contents.

    Held og lykke med din jobsøgning.

    #161412
    AnonymForfatter

    og der skal indføres brugerbetaling overalt, for hvorfra skal pengene komme til skoler, nå ja dine børn går i privatskole med statstilskud, o.m.m.

    Jeg er blevet fritaget for PAL-afgift o.m.m.
    Jer kører i en registreringsafgiftsfri bil også i Danmark dog max 182 dage årligt.
    Jeg er VIP borger med det særlige blå kort med billede.

    Jeg troede faktisk at HalloHalli var den pengestærke køber til Eik-Bank, der nu må sejle i sin egen sø. Dem der stadig bliver tilbage og tror at nogen vil købe en Føroyar bank,
    gå hjem og skriv dit testamente 🙂

    OS der får renter 4,64% netto forud 😉

    /jet

    #161414
    testForfatter

    jeg har nu allerede den næste kontrakt på plads. Men tak for det gode ønsker 🙂

    #161420
    ForbrugerenForfatter

    Held og lykke med det nye arbejde.

    #161632
    HalliHalloForfatter

    Hvad er det for et særligt blåt kort med billede du har BoSol, undskyld jeg mente JET45?

    Det skulle vel ikke være det blå parkeringsskilt for handicappede du har hentet nede i borgerservice?

    #162232
    AnonymForfatter

    Det er jo skattesystemets progression der gør det favorabelt at spare op til pensionen. Så pensionsopsparing har jo været de vellønnedes værn mod at blive flået i topskat. Hvis man flyttede værdien af skattefradraget væk fra topskat til bundskat ville ingen jo spare over 100.000,- op om året under den ordning. Formentlig ville alle så spare op i frie midler.

    Vi har mange ubalancer i Danmark. En af dem er jo at vi har kæmpe gæld og kæmpe mega private pensionsopsparinger. Klart for man er jo lidt dum hvis man sparer op i frie midler f.eks. ved afdrag på sit hus fremfor i pensionsordninger.

    Derfor væk med topskat, drop at indføre millionærskat (måske lige med undtagelse for dem der tjener deres gode milliongage i Schweiz- høhø). Enhedsskat 40% ?
    Ingen fradrag – selvfølgelig overgangsordning.

    Vores velfærdssamfund skal jo nødvendigvis have indtægter men det skal være enkelt og gennemskueligt.

    Slank den overbefolkede offentlige sektor.
    Skab vækst og job i den private sektor.
    Færre på overførselsindkomst.
    Øg eksporten.
    Osv. osv.

    Den nuværende regering siger ikke rigtigt noget eller noget rigtigt.
    Helle og Willy siger bare det forkerte.
    Tja det er nok kun Liberal alliance der siger “det rigtige".

    I øvrigt: Hvorfor har vi cirka dobbelt så mange forordninger og regler som “forbuds" Sverige. Nåja vi er jo kun godt halvt så mange indbyggere men flere i den offentlige forvaltning til at lave regler for alt muligt.
    Mantra: 1 ny regel = afskaf 2 gamle.

    #162236
    testForfatter

    yes kloge åge. det var da i al fald en vision, men når en borgerlig regering ikke føre borgerlig poltik. hvad går vi så?

    ja problemet er at det her er topskat af bagvejen som så meget andet

    #162270
    AnonymForfatter

    Men hvorfor skal opsparing på en pensionsordning kun være en fordel for de vellønnede (læs: de som betaler topskat)???

    Det giver jo ingen mening, at det ikke kan betale sig at indbetale på feks. en kapitalpension hvis man kun betaler bundskat (omkring 35%), da der skal betales 40% i afgift ved udb. af kapitalpensionen!

    Så kære medlemmer på borgen: Gør det dog til en fordel for alle der sparer op på en privat pensionsordning – det er til gavn for hele samfundet!

    #162274
    AnonymForfatter

    Fordi man gerne vil afskaffe kapitalpension.
    Tidligere var der en fordel da mellemskatten eksisterede så skatte% var cirka 44% og man betalte 40% ved udbetaling.

    Kapitalpensionen bliver ikke modregnet ved folkepension, folkepensionstillæg, særlige personlige tillæg, varme hjælp, aældre check, you name it, m.v.

    Derimod glemmer mange at en rimelig ratepension vil medføre mindre eller ligefrem ingen sociale pension. Hvid du for ret store udbetalinger fra en kæmpe ratepension mister du sågar helt eller delvist din folkepension og en virkelig god ratepension vil medføre at du også betaler topskat.

    Vi skal jo have opsparing men jeg mener ikke den burde være skattebegunstiget.
    Det er sygt 🙂

    #162284
    AnonymForfatter

    Det tager du i den grad fejl. Der ikke tale om skattebegunstigelse, skatten er udskudt, det er noget helt andet. Tværtimod vil rigtig mange opleve, at den reelle beskatning ved udbetaling er omkring 70 %. Dette skyldes modregning af både folkepensionens tillæg samt diverse ydelser man kan få som pensionist, men som er indkomstafhængig. Det er kun hvis man har en samlet pensionsydelse som er under modregningsgrænsen for tillægget eller over ca. 300.000 om året, at den reelle skatteprocent for pensionen er mindre end ca. 70 %

    #162302
    AnonymForfatter

    Jamen vi er jo ikke ueninge. 🙂
    Det skriver jeg jo også omkring ratepension m.v.
    Du udskyder skatten fra topskat nu til måske kun godt 40% ved udbetaling men så kommer hele modregningen. Klart. Det skriver jeg jo også.

    Det ændrer dog ikke ved mit synspunkt/argument for et enkelt skattesystem hvor al opsparing “bare" er fri.

    VUPTI alle fidusser og skattespekulationer væk.

    #162304
    testForfatter

    det er vel forhåbenligt sådan at man gerne vil spare op til den del af livet hvor man tjener mindre for at sig slet intet. så folk der ikke betaler top skat har vel også et insitament i at spare op. Der er jo ikke tale om at folk der betaler top skat modtager et tibud vi har bare lov til at slippe lidt billigere i skat på den del vi indbetaler

Viser 13 indlæg - 46 til 58 (af 58 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.