Lån til pilot uddannelse

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 31 i alt)
  • Indlæg
  • #160582
    luffe palsborgForfatter

    Det har du også ret i, de kunne jo ligeså godt have sagt nej.

    Det er klart at bankerne vil have sikkerhed, men alle der har behov for at låne penge låner dem jo netop fordi de ikke selv har dem. Jeg tror bare jeg må lede videre og prve at finde en bank der er villig til at forhnadle en aftale på plads.

    Jeg havde da været lykkelig hvis jeg havde alle penge selv, så havde jeg startet med det samme, men den lotto gevinst er altså svær at få i hus.

    #160596
    AnonymForfatter

    Hvis vi tager ruteflys piloterne så kommer en hel del af dem faktisk fra militæret. Mange af SAS’ piloterne har således ikke brugt 750.000 på deres egen uddannelse. Jeg ved ikke hvor står arbejdsløsheden er blandt piloter, men da det ser ud til at tendensen går i retning af færre, men større fly så er det vel nærliggende at tro, at fremtiden byder på væsentligt færre piloter – så måske kan behovet dækkes udelukkende at dem der kommer fra militæret og i så fald er det surt at betale af på uddannelsen i måske 15 år.
    Hvis du brænder så meget for det at du er villig til at løbe risikoen for at du aldrig kommer til at arbejde som pilot ja så er det jo bare med at gå i gang. Alle tilbud du kan få med en rente under 11% er i den forbindelse rimelig tilbud da det er et stort forbrugslån uden sikkerhed.

    #160598
    AnonymForfatter

    Een af mine unge slægtninge, som arbejder i en af landets største virksomheder, rejste meget rundt i verdenen med SAS og holdt firmaets udstationerede up-daterede.

    Det er nu slut – man er gået over til videokonferencer og han fortalte, at det blev mere og mere almindeligt.

    Virksomhederne sparer mange penge på hotelophold, diæter og flybilletter.

    #161482
    AnonymForfatter

    for at vende tilbage til det oprindelige indlæg/spørgsmål

    det koster da heller ikke i nærheden af 750.000kr at få et atpl i hus, det er nærmere 400.000kr

    se evt på http://www.flyus.dk eller bedre endnu http://www.flyeft.com

    begger steder får du en JAA-atpl, og et helt år med solskin!

    #162238
    AnonymForfatter

    Hej Luffe.

    Jeg har stået i din situation, dog før JAR – jeg er af den gamle “pilot-skole" – Et meget klogt spørgsmål er: “Hvordan skaber man sig en lille formue som pilot?" – Simpelt.. man starter med en stor.. – Og ja.. jeg var også håbefuld, det lykkedes mig at låne pengene med god hjælp fra familien (og af familien). – Idag er jeg ved at sælge min andelslejlighed med en god gevinst.. men sørme om jeg ikke stadig står tilbage med et forbrugslån på omkring 100.000 endda + lidt ekstra.

    Jeg har hvad jeg selv betragter som en god løn og et godt job – men ikke længere noget fly certifikat. – Jeg ved også at din drøm kan være så stor at du ender som mig – jeg håber naturligvis at du får job – da jeg blev færdig begyndte selv fly instruktørerne med flere tusinde timer at finde andre uddannelser – og det har jeg også været nødt til. – Jeg har endvidere arbejdet fuldtids siden gymnasiet – også mens jeg tog pilotuddannelsen og min efterfølgende uddannelse- gudskelov for det, for ellers ved jeg da ikke hvor stor min gæld var idag.. I perioder har jeg endda haft 2 job. Det er hårdt at prøve at få en gæld på ½ mio uden sikkerhed ud af verden!

    Set i bakspejlet.. find noget andet at lave hvor man kan få job og tjene rimelige penge – betragt flyvning som den mest fantastiske hobby og få et privatcertifikat (det hed det i min tid for ca. 10 år siden). Sæt nogle tusind kroner af hver måned (det er en dyr hobby)og flyv for din fornøjelses skyld – Jeg ved godt at drømmen sikkert er større og jeg kan jo man skal følge sin drøm – jeg fortryder det ikke, men havde jeg vidst hvad jeg ved idag havde jeg klart gjort som jeg anbefaler!

    Dem jeg læste sammen med, der rent faktisk fik job, måtte efter endt uddannelse bruge ca. 200.000 kr på et type check på 737 – uden sikkerhed for at få job og oveni den gæld man allerede har fra selve uddannelsen – det var der jeg selv sagde stop. Jeg er ikke et sekundt i tvivl om at jeg, som det er at flyve rutefly idag, ville kede mig gevaldigt – Det er jo autopiloten der laver alt arbejdet. Får jeg nogensinde overskud i budgettet skal jeg igen have privatcertifikat – men jeg skal flyve fordi jeg vil og fordi det helt klart er det fedeste i denne verden at flyve ud over roskilde fjord en fin VFR dag og nyde udsigten og lystsejlerne på vandet!

    Jeg synes lærerpengene har været hårde for mig, så derfor kan jeg ikke anbefale det – mit bud er at ikke engang en tredjedel af dem jeg lærte at flyve sammen med kom ud og fik job.

    God vind!

    #163894
    AnonymForfatter

    Hej, du siger at du har 200k. Hold paa dine penge. Et godt raad. det koster heller ikke 750 nok naermere 1 mio herhjemme og en halv i USA. Selvom der staar kun 350k

    Grunden til du ikke kan laane af bankerne til uddannelsen er pga. lowtimer (nyuddannede) ender som oftest uden job.

    Jeg vil raade dig til at tage alt i udlandet, kun distance learning ATPL herhjemme hvis det er, paa den maade kan du arbejde fuldtid og laese ved siden af. det tager ca et aar. hvis du virkeligt vil kan du godt goere det, men det kraever meget.

    Regn med foelgende

    PPL 80.000kr i USA
    100H pic flyvning 60.000 i USA
    IR-ME 120.000 i Spanien
    CLP 30.000 i USA
    ATPL 30.000 i DK
    MCC og TR 30.000 (valgfrit)
    Gebyrer 30.000 uundgaaeligt
    rejser og ophold 100.000

    ca. 500.000, saa blir du heller ikke ked af det. naar pengene er ved at slippe op og du er halvvejs med cpl.
    Lad mig minde dig om at du ingen chance har for at finde job med 220-250 timer i bogen dan dag du er faerdig.

    Du skal ha en TR paa en Abus, Boing el andet. og 500 timer paa typen oveni. skal timerne og TR koebes oveni ender i paa 1.000.000 med sikkerhed, dette skal du spare for at opnaa. Hvis din plan er at tage uddannelsen for sjov og sige til pigerne i baren, “jeg er pilot" saa drop det.

    Hvis du ikke rigtig ved hva du ska syns om det hele, saa smut til florida og ta et ppl. Det vil koste dig ca.100.000 med det hele og du vil ha det fedt og faa en smagsproeve. Vaelger du efterfoelgende at forsaette er ppl overstaaet. Dropper du efterfoelgende at tage den fulde uddannelse vil dit ppl koste ca 10-15.000 om aaret at vedligeholde hvis du selv skal betale for flyleje osv.

    PPl giver dig rettighed til at leje, betjene mindre fly, typisk 4pers. dette er meget sjovt, du kan opleve hele danmark paa 3-4 timer

    Fortsat go dag

    #177880
    AnonymForfatter

    Halløj.

    Du har en cool drøm.. (har den selv). Jeg gik selv og ledte længe. Jeg tog til prøve som jægerpilot og blev fundet egnet. MEN de uddannede ikke de næste 4-5 år pga økonomi. Så jeg søgte civilt.. Og her var/er jeg velkommen.
    Jeg fik anbefalet Arbejdernes Landsbank. (gik til samtale i Randers). Her kan jeg låne, hvis jeg selv kommer med omkring 193.000. Så kan man lave sådan at man betaler af på 5 eller 10 år.

    Jeg er igang med at få dem skrabet sammen.. Hvis dette er til nogen hjælp, så kontakt dem, eller hvis jeg kan være til nogen hjælp, så find mig evt på facebook. ( jeg hedder Stanley Bakar)

    Ellers alt mulig held og lykke med det.

    Ps. Forhør dig godt omkring jobmuligheder. Altså om det kan betale sig og om der er mangel. Find

    #177882
    MichaelForfatter

    Tråden er 1½ år gammel!

    #184640
    DenzelForfatter

    Hvordan for man forhøjet S.U.?

    #227804
    klimzoForfatter

    Sig du vil låne til et hus også ha’ huset i noget tid, sælg huset og tag uddannelsen. Easy life GG.

    #227814
    testForfatter

    klimzo, indlæget er ca 7 år gammelt. Det koster ca 100.000 kr at sælge et hus og vel ca 40.000 kr at købe så det er nok det tåbeliste råd jeg har hørt længe.

    #227820
    morsdrengForfatter

    I overser begge, at indlægget lægger op til at huskøbet skal finansieres og at huset kun kan sælges hvis lånene i ejendommen bliver indfriet i forbindelse med handlen. Der fremkommer derfor ingen likvide midler fra hussalget, men købet og det senere salg udløser naturligvis både købs- og salgsomklostninger.

    Situationen er anderledes, hvis huskøberen selv kan finansiere købesummen, men i så fald bør midlerne bruges direkte til finansiering af pilotuddannelsen

    #227830
    testForfatter

    morsdreng det overser jeg overhovedet ikke. med minder der er en værdi stigning der overstiger omkostninger er der nul udbytte ved det tåbelige råd.

    #227840
    klimzoForfatter

    Tråden er 7 år gammel. Okay, der er stadig andre der kan få noget ud af dette opslag. Din grund irrelevant. Du må undskylde dig selv.

    ansøg igennem hæren. Få det der.
    Ellers tag et lån igennem banken og overbevis dem on hvorfor det er en god invistering.

    Sidste mulighed er at man kan spare op og tag det uddannelsen i roskilde mener jeg det er. den der tager 2 år. Er berettiget SU. Ellers den der tager omtrent 4 år, selvbetalt.

    #231130
    lukasForfatter

    bare fordi man låner betyder det ikke at man er dag drømmer måske gider man ikke at flyve til Afghanistan for at blive skudt ned for 12 år bare for at flyve et normalt fly efter. plus alle vil have nye og unge piloter så vis du tag 12år til Afghanistan kommer du tilbage som en 40 årig det er der bare ikke plads til så lad vær med at sige sådan noget dumt og indse at du selv er intet og er bare sur på en person som ren faktisk har noget og har planer i livet. du bor nok stadigt sammen med din mor. XD

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 31 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.