er der ingen grænser?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91424
    AnonymForfatter

    Hej gode folk

    På en søgning under “personlig konkurs" på google er et af de første hits mybankers gode og velmente råd – for og imod – og regler for personlig konkurs.
    Og det er jo som det skal være.
    Men er det ikke dårlig stil, at tilade og profiterer på tekst annoncer for højt forrentede hurtiglån?

    http://www.mybanker.dk/bank/debat/vis_indlaeg.html?t=Er+jeg+ude+i+en+Personlig+konkurs..%3F&id=4189

    Jeg er overbevist om, at dette indlæg ikke tillades af webmasteren, men jeg kan ikke undgå at blive forundret.

    mkh –
    Lars V

    #160298
    RedaktionenForfatter

    Kære den undrende.

    Tak for dit indlæg som er relevant og derfor ikke bliver slettet :-). Og du er velkommen til at bekræfte din email, hvilket fjerner den røde bjælke.

    Mybanker.dk er ikke smagsdommer på hvad en rente skal være og hvor dyrt et lån er. Vi vælger at vise ÅOP på alle lån inklusive hurtiglån/forbrugslån, så er det op til vores brugere at bruge oplysningerne til at vælge det for brugeren bedste tilbud.

    At vi har annoncer for lån, banker og hurtiglån samt meget andet er beskrevet i hvordan Mybanker.dk tjener penge , hvilket er nødvendigt for at vi kan opretholde mybanker.dks kvalitet, og sikrer bedre gennemsigtighed.

    Endelige har vores nyhedsbreve fra de sidste 6 år i november (og der kommer en nyt i november 2010) vist, at ikke alle hurtiglån er så dyre som man skulle tro, når man sammenligner med små banklån.

    Endelige har vi lanceret en ny tjeneste på mobilen hvor du kan sammenligne hurtiglån på mobilen med tilbudene i butikkerne. se på din mobil ved at bruge m.mybanker.dk

    Jeg håber at det har forklaret lidt om mybanker.dks måde at se tingene på.

    Med venlig hilsen
    Mybanker.dk

    John Norden

    #160306
    MichaelForfatter

    Jeg forstår såmænd godt den undren og jeg undrer mig til tider selv over den massive reklame for hurtiglånere på Mybanker. På den ene side forstår jeg udmærket, at det er nødvendigt med reklamer for at finansiere driften, men når man ser på debatforummet og de utallige “hvor kan jeg låne selvom RKI"-spørgsmål er det da lidt besynderligt. RKI-ryttere og fallenter falder over dette site som én af de første når der Google’s “RKI" “lån uden sikkerhed" osv og får massive advarsler i debatforummet mod at låne yderligere samtidigt med at de får smækket den ene hurtiglåner-annonce efter den anden i hovedet?! Det svarer vel til, at der reklameres for Carlsberg på en side der skal hjælpe alkoholikere ud af deres misbrug. Sammenligningen er måske lige skarp nok, men der er da visse ligheder.

    Hvad angår de “billige" lån hos hurtiglånerne er det en meget teoretisk betragtning. Teknisk er det korrekt, at meget små lån er billigst hos visse hurtiglånere pga. relativt høje stiftelsesomkostninger i banken, men i praksis kan disse små lån nemt erstattes af en lille og billig kassekredit i banken på 10-20.000 kr tilknyttet lønkontoen. Det er ikke særlig svært at få en sådan kredit for langt de fleste og dem der ikke kan skal slet ikke låne pga. en åbenlyst elendig økonomi.

    Andre, som f.eks. Veko, reklamerer med rabat ved køb på kreditkort. Denne rabat regnes med i ÅOP og derfor får man ofte en lav eller i visse tilfælde endda en negativ (?!) ÅOP. Umiddelbart ligner det jo en ren win-win, men hvad man ikke regner med er merprisen man skal betale i specialbutikkerne for den samme vare ifht. de billigere steder og så er billedet noget mere mudret.

    Så alt i alt er og bliver hurtiglån og kreditkort en rigtig elendig løsning på utålmodighed.

    #160310
    HalliHalloForfatter

    Det minder om Ekstrabladet og dens massageannoncer.

    Et er som bekendt at prædike moral, noget andet er at handle moralsk.

    Det er vel umuligt at tjene både gud og mammon.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.