kan jeg mon skifte bank?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91416
    AnonymForfatter

    Kan nogen give mig et bud på dette.

    Jeg er i gang med at se, om jeg kan finde en anden bank for jeg synes renten på min forbrugslån virker højt (mere end 11%). Jeg har ikke millioner på kontoen, tværtimod ønsker jeg en kassekredit på 50.000 kr, som blandt andet skal indfri et lån i min nuværende bank. Selv om forbrugslån lyder så negativt i mine egne ører, synes jeg, at pengene er brugt på fornuftige ting som depositum i lejlighed og udbetaling på bil.

    Jeg har også et stort SU-lån samt et billån (tilsammen 300.000 kr.) Man kan indvende, at lån måske aldrig er fornuftige, men helt kriminelle er de vel ikke, og det er ikke lån, som jeg ønsker min evt. nye bank skal overtage, da der jo ikke er tale om banklån.

    Jeg har dog fast indtægt og sågar en lønforsikring, så nogen kæmperisiko løber banken vel ikke. ALligevel føler jeg mig lidt halvflov ved at skulle kontakte en ny bank om, hvorvidt de vil have mig som kunde – jeg er vel både bange for at få et nej, og så vil jeg selvfølgelig helst heller ikke “spilde min tid" på møder i banken.

    Hvad vurderer I? Vil en ny bank have mig som kunde, eller skal jeg bare blive i min nuværende bank og være glad for de lån, jeg allerede har tilkæmpet mig:-)

    #160194
    ForbrugerenForfatter

    Prøv dog at kontakte nogle andre banker. Så kan du se hvad du kan få af tilbud hos dem. Det kan meget vel være, at din nuværende bank vil give dig bedre vilkår, hvis du kommer med et tilbud fra en anden bank.

    #160196
    AnonymForfatter

    Ja, det er måske bare med at gå i krig.

    Men hvornår er det, at der kommer en bank med reel rådgivning i aftentimerne. Jeg får altid disse fikse ideer om aftenen, og næste morgen går dagen så bare med arbejde og andre gøremål. Fint at man kan udfylde blanketter på bankernes hjemmeside om at man gerne vil ringes op, men de vil vel bare aftale en tid med én i dagtimerne.

    Nå, det var lidt brok – bankrådgivere skal vel også have lov at holde fri:-)

    #160198
    thsvForfatter

    Nu er rentesatsen på en kassekredit ikke det vigtigste i valg af bank.
    Regner vi med 5 år som tilbagebetalingsperiode for kassekreditten er det blot 98 kr om måneden brutto, og kun 40 kr i starten i forskel, ved f.eks. DBs 24/7-koncept til 7,45%.
    Vigtigere er at få stoppet låntagningen og få afdraget sin gæld.

    Tror bestemt, at en ny bank gerne vil have dig som kunde, men det er trods alt småpenge du kan spare på at så lille lån.

    #160200
    AnonymForfatter

    Jeg kan bare huske en gang som studerende, hvor jeg fik en fiks ide om, at jeg kunne få en billig kassekredit hos Lån og spar bank. Jeg troppede troligt op med alle mine papirer, men så sagde de sørme nej! Husker det som noget noget af det floveste og som spild af tid. Og ak, nogen opsparing er det ikke blevet til i mellemtiden, men trods alt en god løn som trumf.

    Nå, jeg ved ikke helt hvad denne debat handler om….måske i virkeligheden, at penge er lidt af et tabu, og at nogen mennesker bare ikke har det særlig godt med at blive vurderet og har bankskræk ligesom andre har tandlægeskræk.

    #160204
    AnonymForfatter

    Ja, 98 kroner lyder jo ikke af så meget. Jeg tror ski’ jeg lader det ligge.

    #160210
    HalliHalloForfatter

    Så prøv dog Nykredit, hvis du ikke kan lide at gå ned i banken og snakke med dem og få et afslag lige op i dit åbne ansigt.

    Her kan du ansøge om det hele online, og da du er rigtig god til at skrive/stille spørgsmål, argumentere m.v., og din løn er i top og ellers iflg. eget udsagn har en god økonomi, så jeg da tro at du vil modtage et positivt svar om få flyttet engagement over til dem.

    I øvrigt er det samme spørgsmål blevet stillet herinde jeg ved ikke hvor mange gange, bare med andre tal.

    Har du prøvet søgefunktionen? Der kan man finde mange gode ting, selvom den kunne have været meget bedre.

    #160230
    thsvForfatter

    Det koster ikke noget at spørge, du får højst et nej.

    Over 11% p.a. er dog en pæn høj rente, når man kan belåne sin ejerbolig til lidt over 2% i rente i banken, som et prioritetslån.

    Din afdragsplan må være den dyreste gæld først, altså kassekreditten, derefter billånet og sidst SU-lånet.

    Læg samtidigt et budget a la Luksusfælden, så du kan se, hvor dine penge forsvinder hen.

    #160232
    MichaelForfatter

    Nu behøver man jo ikke troppe op i nogen bank overhovedet for at søge om lån. Jeg har selv gennemført et byggeprojekt og havde i den forbindelse en byggekredit og efterfølgende realkreditlån i millionklassen uden nogensinde at have sat benene i banken.

    Du skal lave et budget og vedlægge seneste årsopgørelse og 3 seneste lønsedler samt selvfølgelig specificere hvad lånet skal skal bruges til. Det hele sender du i en mail til banken og afventer svar.

    Sværere er det faktisk ikke og så skal du lige huske, at du er kunde og banken naturligvis vil tjene på dig. Det er ikke et socialkontor og du står ikke med hatten i hånden og beder om penge til næste fix. Det er ren business.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.