Amagerbankens aktiesalg i problemer

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91365
    AnonymForfatter

    Amagerbankens aktiesalg ser ud til at være i problemer. Markedet værdiansætter T-retterne stort set til nul kroner!

    http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2165555.ece

    Er Amagerbanken ved at nå muren?

    #159388
    Michael01Forfatter

    Tja, PFA trækker sig tilsyneladende ud

    Og mon ikke Ree gør det sammen, han er jo ved at trække sig lidt ud af Cimber Sterling

    #159392
    testForfatter

    han fik vist en god kurs for cimber i forhold til markedet nu men hvad gav han for dem?

    #159398
    AnonymForfatter

    Ree solgte forleden en stak Cimber aktier tilbage til familien bag Cimber til kurs 3,30 hvilket ligger over dagskursen på ca 2,85.
    Han havde købt de selvsamme aktier af Cimber familien for nogle måneder siden, ligeledes til kurs 3,30 hvilket dengang var under dagskursen.
    Så selvom det kunne se ud til at Ree havde gjort en god handel, gik den altså totalt set lige op, lige til nul.
    Og Ree har stadig en lige så stor ejerandel, som før denne køb-salg cirkel.

    Men jeg kan ikke lige se hvad fidusen skulle være? Udover selvfølgelig hvis kursen var kommet over 3,30 efter købet af aktie posten.
    Men Cimber familien må jo mene at aktierne er mindst 3,30 værd siden de vil købe dem til den kurs.
    Det vil tiden jo vise, om de havde ret i. Måske ved de noget som vi andre ikke ved.

    #159402
    AnonymForfatter

    Måske havde Ree en “tilbagesalgs-rettighed til købskursen" -hvis noget sådan findes?
    Eller det er bare en vennetjeneste fra Cimber-familien fordi han skal bruge likvider til
    at redde sin investering i AMB med? (rent gætteværk herfra..) 🙂

    #159432
    Michael01Forfatter

    Jeg kan bare ikke forstå, hvorfor

    T-RET handles til 0,21 uden kurtage hvorefter en aktie kan købes for 3,00 ialt 3,21
    Gamle aktier til 4,86

    Hvem vil købe de gamle aktier, når de nye kan købes med 34% rabat

    Har jeg misforstået noget ?

    #159436
    Michael01Forfatter

    Ja, Amagerbanken har da virkeligt et problem med en T-RET nede i kurs 0,13 eller minus 92% på en uge, og sidste handelsdag er på torsdag.

    En billig lodseddel 🙂

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.