BEREGN FRADRAG

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91354
    AnonymForfatter

    Hej,
    Hvordan kan jeg beregn summen af renter og bidrag?
    så jeg kan beregn netto.
    MCJENSEN

    Boilglån 800.000 4% 30 år
    Boligudgifter: Nettoydelsen
    Årlig brutto ydelse: 66445
    Summen af renter og bidrag = A
    Skatsparelse 34.23% x A = B
    Samlet boligudgift 66.445 – B = C
    Ejendomsværdiskat (10 % af ejendomsværdien) 8800
    Samlet boligudgift (Netto) D = C + 8800
    Samlet boligudgift pr. md. (Netto) E= D/12

    #159190
    ForbrugerenForfatter

    Det er i virkeligheden et kompliceret regnestykke. Rente og bidrag beregnes af restgælden. Dvs. at renter og bidrag bliver mindre år for år.

    Hvis vi laver et simpelt regnestykke, og antager at bidraget er 0,8 % per år, så vil du det første år betale 800.000 * 0,048 = 38.400. Igen det er et meget simpelt regnestykke og det er under antagelsen om, at der ikke afdrages, hvilket der jo gør. Et bud som kommer lidt tættere på, der afdrages ca. 30.000 det første år, så gennemsnitligt skal der forrentes 785.000, hvilket giver 37680 i renter og bidrag det første år. Men hvis de bidragssats er en anden, så vil du betale mindre i renter og bidrag end ovenfor beregnet.

    Noget helt andet er, at ved lånoptagelsen, så sender kreditforeningen en beregning til dig, med hvor meget du skal betale i renter og bidrag hvert eneste år. For flekslån er beregningen dog vejledende efter første rentefornyelse.

    #159208
    AnonymForfatter

    Hej.

    Bidraget beregnes af hovedstolen og er fast år efter år.

    #159212
    ForbrugerenForfatter

    Hvilken kreditforening drejer det sig om? Jeg vil på det kraftigste fraråde, at bruge den kreditforening. Min egen kreditforening RD beregner bidraget af obligationsrestgælden.

    #159220
    thsvForfatter

    Da ihvertfald ikke hos RD og Nordea Kredit!

    Adm.bidraget beregnes af restgælden, og satsen nedsættes ikke undervejs, selvom lånet kommer under 40% af boligens vurdering.

    #159224
    thsvForfatter

    Din formel er nogenlunde korrekt.
    A er ca. 36.000 kr det 1. år. ved 0-80% er adm.bidraget 0,5-0,6% for private.

    Ejd.værdiskatten er 1% af laveste af 3 værdier: 2001+5%, 2002 og nyeste vurdering.

    #159230
    AnonymForfatter

    Til forbrugeren og thsv

    Tak for oplysningen – har lige tjekket mine 2 RD-pantebreve og kan se at jeg skal betale 0,3% p.a. af restgælden dog minimum kr. 800 pr. lån.

    Derfor har jeg betalt det samme siden 2001 i bidrag.

    #159254
    thsvForfatter

    Ja, så enten er dit lån lille eller afdragsfrit.

    Jeg overvejede faktisk at skrive det med med minimumsbidrag, men da et lån på blot 267.000 er nok til at undgå det, undlod jeg det af hensyn til læsbarheden.

    De 800 kr er på et helt år, og efter rabat for månedlige betalinger, som jeg husker RDs regler, har ikke lån hos dem mere.

    #159256
    AnonymForfatter

    Mange tak for alle din svar om netto beregning
    Jeg tror at jeg forstår det bedre nu.
    MVH, Michael

    A er ca. 36.000 kr det 1. år.
    Og Ejd.værdiskatten er 1% af laveste af 3 værdier: 2001+5%, 2002 og nyeste vurdering.

    #159258
    AnonymForfatter

    Mine lån er små og med afdrag.

    På det ene betaler jeg bidrag pr. år kr. 672,36 og kr. 127,68 er rabatten for 12 terminer.

    Almindelig interesse – hvorfor skiftede du kreditforening?

    #159442
    AnonymForfatter

    Du ender med en enorm effektiv bidragssats.!

    Når du skylder f.eks 25000 vil de 800,- svare til 3.2% alene i bidragssats.

    Hvis du har også har anden opsapring vil jeg anbefale at få det RD lån ud af verden ASAP.

    #159446
    thsvForfatter

    Vi skiftede ikke kreditforening, men solgte vores gamle hus, og optog ny belåning som boligprioritet i Skandiabanken.
    RD er nok mit foretrukne Realkreditinstitut, mest pga. lave lånegebyrer og rabatten ved mdl. betalinger.

    De 800 kr pr. år er et minimumsbidrag, da dit lån er lille.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.