Kan min gamle bank inddrage penge efter huskøb i en anden bank?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91305
    AnonymForfatter

    Kan min gamle bank inddrage penge efter huskøb i en anden bank?

    Jeg er efter en skilsmisse endt i en kedelig situation.
    Jeg har overtaget huset, men kan ikke tage nyt kreditforeningslån hjem. Huset er tinglyst i mit navn.
    Ex-manden vil ikke vedstå sig gælden i banken, og så kan jeg ikke låne i kreditforeningen.

    For at få den fælles gæld i banken delt, har jeg tilbudt, at belåne huset og derved indfri halvdelen af gælden i banken og vil derfor ikke kautionerer for ex-mandens halvdel af gæld.
    For at han kan minimere sin gæld får han ved bodeling 1 bil, 2 motorcykler, 1 trailer, 1 campingvogn, som han kunne i følge aftale med banken skulle sælge.
    Det har han ikke gjort og vil ikke udlevere effekterne til mig.
    Vi er ikke på talefod og en overtrædelse mere i for af chikane resulterer i polititilhold.

    Ex-manden har meddelt banken, at han ikke kan/vil betale gælden.
    Banken sendte mig et forslag, der lød på at jeg skulle sælge effekterne, belåne huset og fortsætte med et stort lån i banken. Så ville de når det var betalt overveje om jeg kunne fritages for at kautionere for ex-mandens halvdel af gælden.
    Hmm.. så vil jeg have betalt 4/5 af gælden….
    Min advokat har sendt banken 2 afdragsforslag, som banken ikke har svaret på!!! Og jeg havde 10 dage til at svare på deres tilbud…
    Nu har jeg sat huset til salg og forventer et overskud. Banken har et pantebrev i huset og det bliver indfriet.
    Kan den gamle bank så gå ind og gøre indlæg på yderligere i forbindelse med hussalget???

    Jeg har i dag en anden bank til budget og løn m.m.
    Jeg har hørt en anden der nu betaler hendes gamle bank, hver gang ex-manden har indbetalt kr. 1,- ??

    Vil en løsning være at sætte overskuddet ind på en konto i udlandet?

    Mvh Vibe

    #158576
    AnonymForfatter

    Jeg tør ikke give dig råd – idet sagen virker som noget større end lige at svare på dit spørgsmål – om din gamle bank kan kræve mere end indfrielse af den tinglyste gæld, når huset er solgt.
    Din advokat bør svare på dine spørgsmål i denne sag.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.