gebyr på budgetkonto

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87156
    AnonymForfatter

    hvad er normalt gebyr for at have en budgetkonto?

    #106236
    MichaelForfatter

    Såvidt jeg ved, er det normalt gratis i de fleste banker (inklusiv min egen).

    #106242
    AnonymForfatter

    Gebyrfri i min ‘gamle’ bank – den nye har ikke noget med det navn.

    Til gengæld er det tit den lavest forrentede indlånskonto (dog undtaget millionærkonto). P.t. er den dog 1/8% i min ‘gamle bank’ ligesom en ‘Lønkonto’, men det er nok fordi der ikke findes lavere rentesats bortset fra nul. Jeg mener at huske at der var forskel den gang renten var højere.

    #106246
    AnonymForfatter

    Hvis man skal have udarbejdet et årsbudget, så koster det da vist i stort set alle banker et beløb på vel mellem 3-500 kr. eller hvad ved jeg, men hvis man kan lægge 2+2 sammen, så kan jo med fordel lave sit eget budget, hvis man da i det hele taget har brug for sådan et.

    #106248
    AnonymForfatter

    Åh ja, sådan budgetlægnings-hjælp
    Amagerbanken (fx) siger:
    BudgetService inkl. en budgetmappe, budgetskema og to budgetrevisioner 400,00 kr. årligt
    – Ekstra budgetrevision 75,00 kr
    – Ekstra budgetmappe 50,00 kr

    Og et budget er da en god ting.
    Før jeg fik computer (1978) lavede jeg det selv på et ark jeg hentede i banken (det tålte flere udviskninger end alm. ternet papir).
    Så kom hjemmedatamater med regneark.
    Hvorfor man skal have bankens hjælp til det ved jeg ikke rigtig.
    Se fx http://www.google.com/search?q=budgetskema

    #106250
    Lars CForfatter

    Har et excelark jeg gerne sender, hvis det er til hjælp.

    LC

    #106298
    AnonymForfatter

    Der er de fleste steder et gebyr, hvis bank/sparekasse skal styre budgettet for dig. Altså udarbejde skema hvert år. Jeg skal betale 300 kr, hvis jeg ikke selv lavede det.

    Men det kan med lidt snilde nemt lade sig gøre at lave selv, med lidt start hjælp i dit PI. Hvis du vælger dette bør du ikke aceptere at gebyr for de har jo ikke noger “arbejde" med kontoen.
    -HUSK også at man lære aldrig at bruge en budgetkonto som en opsparing, da den som regel giver en “dårlig" rente.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.