Køb af hus 4% / flex

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91017
    AnonymForfatter

    Hej
    Min kæreste og jeg er ved at købe hus og er igang med at overveje vores finansiering. Vi forventer at købe for ca. 2,5mio. Jeg vil gerne afdrage boliglånet hurtigst muligt og derfor overvejer jeg muligheden for at have afdragsfrihed på realkreditlånet og så afdrage boliglånet på maks 10 år, men kan se 4% serien uden afdrag ikke er oprettet…? er der nogen som ved om det slet ikke er en mulighed eller om der er sandsynlighed for at den kommer indenfor de næste års tid? Fordi så ville jeg tage et afdragsfrit flekslån indtil kursen på 4% (eller 5%) var omkring 100 og så afdrage mest muligt på boliglånet.
    Med venlig hilsen
    Frederik

    #154534
    AnonymForfatter

    Hej Frederik

    4 % uden afdrag er ikke åben på nuværende tidspunkt. Selvom om kursen på 4 % 30 år har sneget sig op på kurs 94, så er der nok lang vej endnu til en 4 %’er uden afdrag. De fleste “eksperter" tror på let stigende renter næste år, hvilket heller ikke tyder på, at 4 % uden afdrag åbner.

    Der er ikke noget galt med jeres tankegang om at vælge afdragsfrihed og så få banket boliglånet af. Omkring valg af flekslån og senere skift til anden lånetype, bør i dog undersøge omkostningerne ved låneomlægningen. Måske er 5 % renteloft sikret til 2018 uden afdrag en bedre mulighed.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.