Har nogen erfaring med tyske banker?

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Indlæg
  • #154214
    NultopskatForfatter

    kære Halli hallo

    Når jeg står på et tysk posthus i Tyskland og de kræver dokumentation for at jeg er bosiddende i Tyskland, og der som næste person i køen er en bankansat, der blander sig og bekræfter posthuset.

    Så er det vel egentlig fuldstændigt ligegyldigt hvordan reglerne er i Luxenborg ikk…?

    Iøvrigt skal du også have en adresse i Luxenborg for at kunne åbne en bankkonto, det klares somregel med en postadresse…men det var ikke det spørgsmålet gik på.

    #154216
    AnonymForfatter

    Øh… med mindre du kender til lovgivningen i alle lande (og det vædder jeg på at du ikke gør) er det en mere end spekulativ udtalelse. Bare fordi at det forholder sig sådan ét givet sted, behøver det bestemt ikke at være almengyldigt.

    #154270
    HalliHalloForfatter

    Jeg var af den klare opfattelse, at man efter ønske kunne oprette bankkonti i udlandet, men det kan man altså alligevel ikke, hvorfor jeg meget skal beklage at mine indlæg således har været forkerte og vildledende.

    Undskyld mange gange, men hvad skal man egentlig også med en konto i udlandet…..

    #154286
    NultopskatForfatter

    Undskyldning accepteret.
    Og for at præcicere, man kan godt oprette en konto i Tyske banker, men det er gebyr på gebyr, og ikke alle banker, der vil lege med.

    I mit tilfælde var det for at spare gebyr på indbetalinger fra Tyske kunder. Så den faldt ligesom ud..;o)

    #154290
    mrgryForfatter

    Jeg kender en dansker, som har en konto i Tjekkiet.. den blev vistnok oprettet før de blev medlem af EU. Og så vidt jeg ved, har han aldrig arbejdet eller bosat sig i landet.

    Så det er muligt for en dansker at oprette en konto i udlandet!

    #154292
    AnonymForfatter

    Selvfølgelig kan en dansker oprette en konto i udlandet.

    Pointe (til de langsomt opfattende): Han kan bare ikke gøre det hvilket som helst sted i udlandet, og han skal være opmærksom på, at reglerne er forskellige i forskellige lande – f.eks. mhp. krav om bopælspligt osv.

    #154538
    AnonymForfatter

    Ville det ikke være oplagt for mybanker at lægge links ind til andre ‘mybanker’ hjemmesider i udlandet, eller at lave en artikel om dette???

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.