Vedr. Banken overførte penge mellem privat og virksomheds konto, uden samtykke.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90894
    AnonymForfatter

    Hej med jer.

    Håber på lidt hjælp herfra.

    Jeg har fået et brev fra min bank, hvor der står at jeg skylder dem 12.000,- på min privat konto.

    Jeg driver en virksomhed ved siden af, et Anpartsselskab, og har hermed en konto i samme bank til denne virksomhed. Banken har nu overført 1.000,- fra min private konto den ene dag, og 4.700,- en anden dag, til at dække underskud på virksomhedens konto.
    Og nu skylder jeg så fra min private konto 12.000,-
    Dog vil jeg mene at jeg kun skylder 6.300,- fra min private konto, fordi jeg ikke har hverken bedt om at de skulle dække underskuddet på min virksomheds konto, og ej heller overføre disse 2 beløb.

    Hvordan er loven ang. dette. Må banken bare overfører penge fra min konto til en anden uden jeg giver lov herom. Da dette er et anpartsselskab kan jeg ikke blande min private og min virksomheds økonomi sammen jo.

    Med Venlig Hilsen
    Kim—

    PS: Hvordan skal jeg forholde mig, jeg ønsker ikke at betale disse 12.000,- da jeg ikke mener det er retfærdigt.

    #152878
    AnonymForfatter

    Hvis dit firma er et ApS er det som sådan juridisk uafhængigt af dig som privatperson (selvfølgelig bortset fra ejerforholdet). Dvs. at den del af overtrækket der er foretaget for at dække underskuddet på firmakontoen må betragtes som uretmæssigt, sådan som jeg ser det.

    Når det er sagt, så fremgår det jo også, at du i forvejen havde et overtræk på 6300. Hvis jeg var dig ville jeg sørge for at bringe den private del at overtrækket i orden, og gøre indsigelse over de resterende 5700.

    #154486
    AnonymForfatter

    Hej.
    Kan det have noget at gøre med om du har kautioneret for dit firma og om du i kontrakten har skrevet under på, at de må hæve på din private konto for at dække evt. underskud. //Jumi

    #154506
    AnonymForfatter

    Lige meget om overtrækket stammer fra den ene eller anden konto, så har du/dit anpartsselskab brugt 12.000, som du/dit anpartsselskab ikke har. Du/dit anpartsselskab “bør" jo betale pengene tilbage uanset hvad.

    I stedet for at blive forsmået, så er det nok bedre at tage kontakt til banken og få aftalt en løsning.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.