Tilbudte renter på boligprioritet.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • thsvForfatter
    Indlæg
  • #90801
    thsvForfatter

    Jeg er jo i gang med at ville flytte min boligprioritet.

    Jeg er stødt på følgende tilbud:
    Eik bank 3,4%
    Danske bank 4,0% (selvom prioriteten kun er ca. 25% af ejendommens værdi)
    Nordea 2,7% (uden krav om andet end bankforretninger)

    Tænker over situationen, da 3.800 + 1.400 kr trods alt svarer svarer til omkring 2 års nettorente (de 0,7% i forskel på 5-600.000 kr).

    Vi ender nok med et 4% 20 år, hvis kursen bliver fornuftig.

    #151646
    AnonymForfatter

    Og hertil kommer omkostninger ved evt. vurdering af ejendommen, såfremt Nordea ikke kender denne. Et ikke-oplyst beløb som DanBolig skal have.

    #151652
    testForfatter

    grunden til at jeg ente med noget som jeg frastarten af ville have fors-værget nemlig enu et 30årigt lån var at jeg levede en beregning der vist hvor ledt det i grunden koster mig at udskyde betaling. Altså når man tilbage diskontere de rente du betaler om 20-30 år i forhold til det du spare her og nu ved at lave den længere løbetid. Så selv om jeg sådan set havde haft råd til et 20 årigt lån valgte jeg de lidt dyrere 30 årige for at få et større rådighedsbeløb nu.

    Tør du vælge en boligprioritet igen? Ikke jeg. Jeg ville også helst have valgt RD men de ville jo ikke ha mig så det blev Totalnykredit. 🙂

    #151662
    AnonymForfatter

    Det ligger da højt i Danske Banks renteinterval for prioritetslån, da den starter ved en pålydende rente på 2,6%. Vi har en pålydende rente på 2,3%, hvilket dog er et ældre lån.
    Har du spurgt til, hvordan lånet er prissat?

    #163624
    thsvForfatter

    Nej, der er ingen vurdering, når lånet er så beskedent, at det let er under 80%. Og eneste lån i huset, som bankrådgiveren jo let kunne se på skærmen via tingbogen.

    Og det samlede gebyr på flyttet til Nordea blev på 1.400 kr (tinglysning af pantet), da de ikke forlangte noget ekspeditionsgebyr, og fordel+ kunde bliver man automatisk med de konti, der følger med sådan et prioritetslån.

    Til Fuglen: Ja, måske kunne DB presses til 0,1% under Nordeas sats, som var/er deres minimumssats, men gider ikke bruge mere tid på det, end det budget, som Nordea modtog, den endelige rente i mail var over Eik banks rente, så ikke aktuelt, på trods af, at vi har været kunde i Bikuben/BG Bank/Danske Bank, fra børneopsparingen. Og jeg har været kunde i DB i ca. 30 år, fik mit ID-kort, der som 18-årig til checkene.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.