Lavere rente?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Novicen000Forfatter
    Indlæg
  • #90671
    Novicen000Forfatter

    Jeg ligger inde med et boliglån på 7% ÅOP og kunne godt tænke mig at høre om det er noget man burde gøre noget ved?
    Umiddelbart tænker jeg ikke at skifte bank lige pt., da vi påtænker at købe hus om et halvt års tid.
    Er der nogen der har en fornemmelse af om der kunne være noget at hente ved at trykke banken lidt på maven?

    På forhånd tak.

    #149686
    AnonymForfatter

    Forskellige banker har forskellige priser (internetbanker, storbanker, lokalbanker osv.). Når nu du er tilfreds med din bank, så bør du kigge på bankens rentespænd og se hvor du ligger. Jo bedre og stærkere din økonomi er, jo lavere bør du ligge og det giver dig også en ide om, hvad du kan forhandle dig frem til. Hvis der er faste priser, må du kigge på muligheden for at samle dine flere forretninger i banken og derved opnå bedre priser.

    #149694
    thsvForfatter

    Hvad er renten?
    Og med en forventet løbetid på 6 måneder, så er det nok begrænset, hvad I kan tjene, da ethvert gebyr vil svare til ret meget i % over kun et ½ år.

    Undersøg hellere renten på det nye boliglån, som I kan få efter at have købt hus.

    Nordeas sats på 5,2% må være det optimale.

    #149702
    AnonymForfatter

    Renten du kan opnå afhænger af belåningsprocenten.

    Hvis din ejendom er belånt 110% af markedsværdien vil du kunne opnå en dårligere rente end hvis samme ejendom er belånt med 90% af markedsværdien.

    Nordea’s rente på prioritetslånet er meget attraktiv for finansiering ud over 80%.

    Danske Banks Prioritetsplus er meget attraktiv for finansiering under 80%.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.