Posteringsindsigelse, normal fremgangsmåde ?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90520
    AnonymForfatter

    Jeg er kunde hos Arbejdernes Landsbank, og har som en del af kundeforholdet et MasterCard.

    Der er sket to hævninger på kortet jeg ikke har kunnet vedkende mig. Efter kontakt til min rådgiver blev sagen overgivet til en kortgruppe hos banken (jeg gjorde indsigelse samme dag beløbet blev reseveret), de vendte tilbage tre dage efter, skriftligt, og bad mig redegøre for hændelsesforløbet (fint nok), samt politianmelde forholdet. De to gange jeg tidligere har været udsat for noget lignende har banken taget sig af dette, så jeg var noget undrende da jeg troppede op på politistationen for at anmelde dette, det samme var den assistent jeg bad modtage anmeldelsen, da det jo ved fjernsalg er banken og ikke mig der er skadeslidte.
    Iøvrigt har banken endnu ikke tilbageført beløbene.

    Er det en normal fremgangsmåde ? – eller er jeg rendt ind i en rådgiver i banken der har en dårlig dag ?
    (altså at pengene ikke føres tilbage, og at de mener jeg skal gøre deres arbejde i form af politianmeldelse).

    Mvh
    Thormod

    #147606
    AnonymForfatter

    Hejsa, i mine øre lyder det rigtig nok. Én i min omgangskreds har prøvet at få stjålet sit kort og få hævet ca. 20.000 kr. Der skulle også politianmeldes og skrives under på et hændelsesforløb og så skulle sagen sendes til PBS, hvorefter pengene kom retur.

    #147644
    mortenraForfatter

    Hej

    Jeg er selv kunde i Al bank og har tidligere lavet en indsigelse af en hævning som jeg ikke selv havde fortaget.

    Fremgangsmåden lyder som den jeg blev præsenteret for i sin tid. Men jeg blev efterfølgende ringet op af en fuldmægtig fra politiet som fortalte mig at det er banken som skal lave politi anmeldelsen og banken sagde at det var mig???? Jeg har sendt brevet fra politiet videre til Al banks kortafdeling men har aldrig hørt nærmere.

    Jeg har tidligere lavet en indsigelse i Danske bank. Dette var ret nemt. Jeg gik bare i banken og fortalte om forløbet og derefter skrive under på en indsigelse.
    Jeg kan ihvertfald genkende det meget besværlige forløb 🙁

    Med venlig hilsen

    Morten

    #147650
    testForfatter

    må medgive at jeg aldrig har prøvet det, men det må da være banken der skal lave politi anmeldelsen da det er dem der har pengene i klemme.

    #147658
    AnonymForfatter

    Enig, havde jeg fået kortet stjålet var det jo logisk nok at jeg skulle anmelde det, men kortet har været i min besiddelse hele tiden.

    Som den anden skribent skriver virker det som et negativt særkende ved Al-Bank at de mener kunden skal gøre deres arbejde for dem i relation til politianmeldelser, en holdning etaten åbenbart ikke deler.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.