Hvordan indfrier man et realkreditlån bedst?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90518
    AnonymForfatter

    Hej,

    Ja som emnet siger – vi har et 7% lån og har fået at vide at hvis vi opsiger dette inden 31-01-2010 så kan det indfries til kurs 100 d 31-03-2010.

    Er det ikke det bedste? Jeg mener, så er der jo ikke noget kurstab eller har jeg misforstået dette? Hvis det er korrekt – er der så nogen som helst grund til IKKE at vente med at indfrie til kurs 100 (andet end at der så går lidt tid)?

    #147568
    AnonymForfatter

    Det er korrekt, at i kan indfri gælden til kurs 100 og derved undgår kurstab.

    Men hvis i omlægger til et andet lån, skal i jo huske at renten og kursen på dette kan nå at ændre sig, medmindre i benytter jer af kurssikring, som alligevel koster lidt for ca. 4-5mdr.

    #147570
    AnonymForfatter

    Ok – men som verden ser ud idag er det så ikke næsten sikkert at et nyt 5% fastforrentet lån er min´dst lige så attraktivt d. 31-03-2010 som den er idag? Og altså efterlader en kurssikring som en dårlig forretning?

    #147574
    AnonymForfatter

    Det skulle ikke undre mig, hvis 5 %’eren stadig er åben til den tid, men det er gætværk og om kursen er bedre eller dårlige er svært at sige. Nogle gange sker der store udsving.

    En kursændring på 1 svarer til ca. 10.000 kr. sparet/tabt ved et lån på 1 mio. kr.

    Men derudover er det selvfølgelig ganske fornuftigt at konvertere ned fra 7 til 5 %, så i sparer penge. Renten kan nok heller ikke forventes at blive meget lavere på de fastforrentede lån.

    Du behøver ikke fravælge kurssikringen allerede. Du kan starte med at undlade kurssikringen og så holde øje med kursudviklingen i din netbank.

    #147576
    AnonymForfatter

    Gode råd, tak for svar.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.