Frister for AB

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90441
    AnonymForfatter

    Hej

    Hvilke tidsfrister er det Amagerbanken har fået? er det ikke noget med på mandag d.26 så får de svar på anken i finansstyrelsen.?

    Hvis i havde en anden bank på hånden med næsten samme renter hvad ville i så gøre skifte eller blive i AB.

    #146560
    AnonymForfatter

    Jo, det er d. 26/10.
    Jeg ville blive, hvis man er tilfreds med det man får/har, og den rådgivning man får.
    Banken overlever i denne omgang – ingen tvivl om det.

    #146564
    AnonymForfatter

    BSBJ

    Jamen hvad så næste gang de kommer i problmer for det er jo ikke føste gang vi hører om dem i pressen.?

    For det har da ikke været særlig nemt at finde en anden bank med ellers sund økonomi men desværre en lejlighed der faldet i værdi.

    #146568
    AnonymForfatter

    Med den seneste artikel der er kommet frem i berlingeren om det meget skumle krydsejerskab, der er i Amagerbanken, er det faktisk muligt at Amagerbanken overlever.

    Nykredit ejer 12% af Amagerbanken, men står samtidig bag stort set samtlige realkreditlån, ovenpå hvilke Amagerbanken har ydet restfinansering. Dvs. Nykredit får store afledte tab af Amagerbanken.

    På den anden side har Nykredit allerede tabt 4,5 mia. på købet af Forstædernes bank, hvis ejendomsudlån var en smule mindre end AB’s. Det må derfor formodes at tabet kan blive mindst lige så stort i AB.

    Amagerbanken overlever formentlig kun, hvis Nykredit enten giver tilsagn om at tegne aktier i AB eller nok mere sandsynligt giver Amagerbanken et konvertibelt obligationslån på 600 mio kr.

    Men prisen for Nykredits redning bliver ganske høj for Amagerbankens eksisterende aktionærer. Nykredit vil formentlig betinge sig at lånet bliver konvertibelt til favørkurs. Lån af den type vil typisk blive skruet sådan sammen at Nykredit får optionen på at konvertere lånet de næste 5 år til aktier til en kurs der ligger under den nuværende markedskurs. Dvs. hvis kursen nu er 45, så sættes optionskursen formentlig til kurs 30.

    Hvis det herefter går skidt for Amagerbanken, så taber Nykredit hele investeringen.

    Går der derimod godt for Amagerbanken, så kan Nykredit fx om 4 år konvertere til kurs 30, også selv om dagskursen måske ligger på 300. Hermed vil nykredit eje ca. 80% af aktierne i Amagerbanken, mens de resterende aktionærer, der før tilsammen havde 88% af aktiekapitalen nu kun har 20% af aktiekapitalen.

    Det understøtter sådan set min pointe fra tidligere som er, at uanset om Amagerbanken krakker nu eller overlever, så er udsigten for de eksisterende aktionærer ikke specielt gode.

    Desforuden er det langt fra sikkert Nykredit vil/tør bevillige Amagerbanken et sådant ansvarligt lån. Det afhænger af hvordan Nykredit vurderer tabsrisikoen i banken. Og jo længere tid der går før Nykredit melder ud, desto mere sandsynligt er det, at det falder ud til den dårlige side. Faktum er jo, at Amagerbanken kundemæssigt lider skade for hver eneste dag der går.

    #146578
    AnonymForfatter

    Nu ejer jeg ikke så mange aktier igen “købte for 10.000 for 1 år siden er 3400 værd nu"…

    Men det er mere usikkerheden om hvad der evt sker så de mister nok også os…

    #146582
    AnonymForfatter

    “Problemet" er at de “almindelige" kunder ikke har noget at frygte.
    Det er aktionærer og de mindre gode kunder, der kan få udfordringer.
    Hvis man ikke har noget at udsætte (er utilfreds) på banken/rådgiveren, så kan man ligeså godt blive.

    Jeg tror også, at det giver kundeflugt i øjeblikket. Det jeg “frygter" er ankenævnsafgørelsen. Hvis den går bankens vej – hvad kan det så betyde.
    Det kan være generalen har nogle gode tanker om det?

    Hvis Finanstilsynet ved fejlberegninger har “været skyld i", at der er kundeflugt og at det har kostet banken en masse penge – kan/vil banken så kunne ligge sag an?

    #146586
    AnonymForfatter

    BSBJ

    Jeg ved ikke om vi er god kunde vi skylder 445.000 i en boligkredit som er lånt da det stadig gik godt…

    Hvad sker der med os hvis de lukker…. vi får ikke bare et nyt lån nu når lejligheden er faldet i værdi… Jeg har den seneste uge været hos 6 banker kun 2 har sagt ja med det samme 1 anden vil have lejligheden vurderet.

    Så vi er nok nogen der står med røven i vandskorpen hvis de lukker for det måske ikke sikkert at vi bare bliver overtaget

    #146604
    AnonymForfatter

    Jeg har ikke indsigt i den konkrete behandling i Erhvervsankenævnet, men andre eksperter på området har udtalt, at det er sjældent Erhvervsankenævnet omstøder Finanstilsynets afgørelser.

    Men hvis nu alligevel skulle få medhold, jammen så opfylder Amagerbanken herefter Finanstilsynet solvenskrav, og så kan bankpakkeansøgningen viderebehandles.

    At solvensbehovet er opfyldt er en nødvendig forudsætning for at få del i bankpakken, men langt fra en tilstrækkelig forudsætning. Så det er et åbent spørgsmål hvor et medhold efterlader Amagerbanken.

    #146606
    AnonymForfatter

    Jeg vil stadig holde på at Nykredit fælder den endelige dom over om Amagerbanken skal leve eller dø.

    #146642
    testForfatter

    knippelkongen ja det er lidt det sammen jeg har oplevet selv om jeg faktisk er så solvent at det næste gør ondt. Total kredit har lige vurderet mit hus til 2.020.000 men alligevel siger RD nej til at låne os 800.000 fordig vi mangler 600 kroner i rådighedsbeløb. At det så var uden at regne bidrags fri periode med fra vores efterlønsbidrag på 3 år ændre ikke ved RD nej til at låne mig penge til at indfri mit lån i EIK bank.

    Så jeg kan kun bekræfte at man i den nuværende krise sagtens kan komme i problemer som man bare slet ikke har regnet med.

    Det skal sige at vores rådighedsbeløb er faldet efter som jeg har blevet fyret.

    #146652
    AnonymForfatter

    Ja det er bestemt ikke nemme tider i øjeblikket…. og det jeg frygter mest er at hvis man bliver i AB og det går galt at man så ryger ud i et afviklingsselvskab og man så ryger ud og skal have dækket sit boliglån i en anden bank til en skyhøj rente.

    Ja lige nu har vi nok en meget lav rente på vores boligkredit “5,6%" og det får vi ingen steder, DB var ude og kunne tilbyde 8,9 hvis vores lejlighed blev vurderet højt nok, JB var også i det leje.

    Så selvom vi har det godt i AB så ender det nok med vi skifter bank i næste lige meget hvad der sker mandag med ankesagen. For i den nye bank vi altså få 6,8% i rente og det er kun 1,2% mere men mod du sikker på din bank overlever.

    #146662
    testForfatter

    ja jeg skifter også nu. til en højre rente godt nok men jeg tør simpelthen ikke løbe anpå at EIK bank overlever. Vet at forlænge løbetiden lidt med ca tra år bliver det så ydelses neutralt for mig.

    vi søger sikker havn

    #146664
    AnonymForfatter

    Vi tør nok heller ikke mere, og vi har jo også fået et rigtig godt tilbud, er der andre herinde der kan forstå vores tanke eller i samme situation.

    #146666
    AnonymForfatter

    Nu har de så indkaldt til generalforsamling https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=370336&messageId=442418 aner ikke en dyt om det kan have noget med deres overlevelse at gøre.

    #146690
    AnonymForfatter

    Det trækker da godt nok ud med afgørelsen i ankenævnet…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.