hvad er den billigste livsforsikring?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90430
    AnonymForfatter

    Jeg er interesseret i en livsforsikring til min kæreste som er 36, ikke ryger og i god form.
    Præmien skal være omkring de 1000000 kr ved hans død. (jeg skal også senere have en til mig selv, men i første omgang er det vigtigst med ham da han har job og da jeg er arbejdsløs og gravid).

    Gode bud modtages gerne da jeg er ved at få spat af at søge på alle bankers hjemmesider

    #146422
    thsvForfatter

    Livsforsikringen er jo typisk en del af pensionsordningen.

    Check om ikke din kæreste har sådan en opsparing via sit job, der er formentlig angivet en forsikringssum.

    #146432
    AnonymForfatter

    OK, det vil jeg gøre
    Tak for dit svar

    #146436
    AnonymForfatter

    Jeg kender ikke nogen portal, som sammenligner priser for livsforsikringen. Som regel er det også begrænset, hvad de koster.
    Men hvis din kæreste allerede har en livsforsikring, så sørg for at der i begunstiget står samlever eller dit navn. Det kan være via pensionen eller i banken.
    Hvis den skal nyoprettes så lav en krydslivsforsikring, hvor du forsikrer hans liv, så pengene tilfalder dig, hvis han dør. Som regel kan den tegnes i banken eller hos diverse forsikringsselskaber.
    Derudover husk, at det er eventuelle børn, som arver jer ved død, når i ikke er gift og at de ikke kan røre pengene, før de fylder 18 år.

    #146474
    AnonymForfatter

    Vi er nu gift så det skulle ikke være noget problem.
    Heidi

    #146478
    AnonymForfatter

    Gruppeliv har nok den billigste dødsdækning.

    #146482
    testForfatter

    typisk er det billigst hvis man kan komme ind i en eller anden form for pulje. Som det nævens har de husbånd næstene helt sikkert en livsforsikring via sin pensions ordning hvor der sikkert kan vælges en ekstra dækning. Man kan f.eks. også få en ved PFA via ens faglige tilhørsforhold. Det er ofte gunstige ordning som du så f.eks. kan sammenlignes med den du evt. kunne tegne via et forsikringsselskab.

    jeg synes det er meget fornuftigt at du har disse overvejelser og man bør netop løbende overveje ens forsikrings forhold især nær der sker ændring for børn.

    held og lykke med det i øvrigt.

    #146488
    AnonymForfatter

    Svend har nok ret mht. Gruppeliv – men en sådan livsforsikring er normalt kun gældende indtil folkepensionsalderen.

    Husk og undersøg om du står som begunstiget på din mands aftale, således du får udbetalingen ved din mands død inden pensionering.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.