andelsboliglaan

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90417
    AnonymForfatter

    http://mybanker.dk/bank/nyt_laan/andelsboliglaan/

    Hej.
    Jeg går pt og kigger på andelsboliglån og har tilbud fra 3 banker og afventer 2

    jeg skal låne ca 620.000kr som er 80% af boligens værdi
    jeg er pt kunde i Danskebank

    1.
    Danskebank låner mig beløbet til en rente af 8,6 (muligvis højere)

    2.
    Lån & Spar Bank låner mig beløbet til en rente af 6,2

    3.
    nykredit Bank låner mig beløbet til en rente af 5,36

    4.
    Eik Bank låner mig beløbet til en rente af 4,0

    5.
    SwedBank låner mig beløbet til en rente af 3,6

    umiddlebart gider jeg ikke rigtigt Nykredit da jeg føler at de har været besværlige og meget langsomlige, hvorimod at L&S bank, var ekstremt hurtige tog 4 timer fra ansøgningen var sendt til at jeg blev godkendt, Eik og Swedbank afventer jeg stadig….

    mit spørgsmål er om jeg skal vælge en fra top3 som jeg regner med at sikre stabile banker, eller om jeg skal vælger en af de 2 netbanke.

    jeg vil gerne hører hva folk har af erfaring med de forskellige banker, helst negativt men positivt os okay 🙂

    VH Surya

    #146210
    thsvForfatter

    2.
    Lån & Spar Bank låner mig beløbet til en rente af 6,2

    3.
    nykredit Bank låner mig beløbet til en rente af 5,36

    4.
    Eik Bank låner mig beløbet til en rente af 4,0

    5.
    SwedBank låner mig beløbet til en rente af 3,6
    Sikker på den rentesats fra Eik bank?
    http://www.eikbank.dk/PRODUKTER/LAAN/ANDELSPRIORITET/RENTER_OG_PRISER/Pages/default.aspx
    4,8% er deres officielle sats!

    Jeg ville vælge Swedbank, hvis du kan leve med deres netbank-koncept.

    Ville aldrig optage et nyt lån i Eik bank, de er for useriøse, og hæver deres tinglyste rentetillæg efter forgodtbefindende. Er ellers en fornuftig bank med god service.

    Overrasket over Danske Banks rentesats, du burde kunne forvente en rente i omegnen af 5,1%, som jo er Nordeas sats for andelsprioritet.

    Check osse lige oprettelæsesgebyrer, Swed banks er vist nok på 5.000 kr.

    #146214
    AnonymForfatter

    hmm ja du har ret med hendsyn til Eik Bank, 4.8% står på deres hjemmeside.

    danske banks rentessats fungere ligesoms nordea, fordels+ kunder som har en mange aktiver i banken, det har jeg ik. derfor bliver jeg vurderet som kunde udfra en skala der hedde 5,10 til 10,10 at jeg “fortjener" en rente på 8,60, derfor regner jeg med at nordea vil være det sammesvar, eftersom hva jeg læste på deres hjemmeside.

    tror ik rigtigt det blir SwedBank, da de først har tid til en samtale den 4/11 og det er generalt for lang tid, da de andre banker har godkendt og afventer svar.

    hælder personligt efterhånden mest til L&S bank, men afventer lige Eik (får svar mandag)

    #146216
    AnonymForfatter

    Arbejdernes Landsbank er som regel ret stærke på andelsboliglån.
    En – efter min mening – en god og solid bank.

    80% til 5,05 % (prioritetslån/-kredit)

    Men se nu også på omkostningerne alle stederne (som en anden skriver). Det kan variere ret meget.

    #146218
    AnonymForfatter

    Du skal da helt klart tage den billigste rente.

    Hvis du kan få det billigere i en anden bank, skal du naturligvis ikke tage lånet i Danske Bank.

    #146222
    AnonymForfatter

    Hvis du har et forretningsomfang med Nordea på over 250 tkr (indlån eller/og udlån) så betaler du 5,1% i rente.. De bruger ikke samme system som Danske Bank. På Nordeas hjemmeside står der præcis hvad det kræves at opnå deres Fordel+-priser, så prøv at kigge engang til.. Det er rimelig gennemsigtigt

    #146260
    thsvForfatter

    Hvorfor frivilligt vælge en højere rentesats?
    En procent af dit lånebeløb er jo 6.200 kr det. 1 år og bor du i Kbh. er det 4.179 kr mere i rentebetaling det 1. år, istedet for afdrag på gælden.
    Ved Swedbanks rentesats sparer du netto 10.800 kr i renter det 1. år, så mon ikke det er værd at høre deres tilbud?
    Dog er Swedbanks officielle sats på 4,35%, men ydes som en boligkredit, det vil sige samme indlånsrente på den tilknyttede universalkonto (løn/budget/opsparing). Så du sparer mindt 7.700 kr ved denne rentesats på et år. Det bliver til over 100.000 kr i sparede renter over 20 år!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.