Andelsboliglån

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87090
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg er helt lost. Jeg har fået tilbud en andelslejlighed til sammenligning med min nuværende andelsbolig. Jeg skal låne ca. 150.000 kr. og ønsker at betale af så hurtigt som muligt, max. 10 år lån. Jeg har været på denne side og fundet frem til Ringkøbing bank og skandiabanken, men ved ikke hvad skal skal vælge. Både min mand og jeg har fast indkomst, ingen gæld. Den nuværende andel er vurderet til ca. 80.000 kr. og der er intet gæld. Har fornuftig økonomi, årlig husindkomst på ca. 430.000 kr.
    Jeg er ikke helt klar over om hvilken form for låntype jeg skal vælge, lån med fast rente, lån uden loft eller med loft. Jeg ville være dybt taknemlig hvis nogen ville give nogen gode råde eller henvisninger til hjemmesider som jeg evt. kunne bruge.
    venlig hilsen
    R. Ahmad

    #105798
    ThomasForfatter

    Tag et andelsprioritetslån hos Skandiabanken; det gjorde jeg selv i samme situation og er yderst tilfreds. Overvej at vælge lang løbetid, f.eks. 20 el. 30 år selvom du ikke mener du skal bruge det. Lånet fungerer som en kassekredit og du kan betale af præcis som det passer dig, f.eks. over 10 år som du foreslår, men du har også fleksibilteten til at gøre det hurtigere, med variende månedlige afdrag osv. Håber det kan hjælpe.
    Mvh,
    Thomas

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.