Tvansauktion – nogen generelle spørgsmål

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90384
    AnonymForfatter

    Jeg har købt en ejendom på tvangsauktion. Jeg har fået brev fra de forskellige kreditor om at betale pengene indenfor 4 uger. Fra fogedretten har jeg ikke modtaget noget endnu men regner med at det kommer i næste uge.

    Mine spørgsmål er følgende:

    1) Hvornår overtager jeg ejendommen? Der står på nettet:
    “Køberen overtager straks ejendommen.[…]" Men er det efter det hele er betalt, eller overtager jeg fx. i næste uge mens banken sørger for at betale det der nu skal betales? Jeg er godt klar over at skøde osv først kommer når alt er godkendt (forsikringer betalt, størstebeløb osv)

    2) De tidligere ejer bor stadig i huset med deres børn. Vi har forsøgt at komme i kontakt for at se hvordan man løser det sammen, så begge parter kommer godt ud af det. Desværre har vi ikke haft kontakt endnu. Hverken kreditorne eller fogedretten kunne under forløbet skabe kontakt.
    Hvad gør man i sådan et tilfælde? Fogedrettenn har brug for 2 måneder før de endelig bliver “smidt ud". Er der andre veje som stadig er legale? Få politiet og en låsesmed til at få skiftet låse? Eller skal man gå i gennem fogedretten?

    3) Hvordan finder jeg ud af hvilken forsikring huset er forsikret hos? Jeg vil gerne tegne en forsikring som gælder så snart huset er købt.

    4) Er der noget jeg skal være MEGET opmærksom på? Det skal siges at jeg pt hverken har advokat eller revisor over det.

    #145718
    AnonymForfatter

    Snak med den advokat, som du selvfølgelig har haft til at bistå dig i processen.

    For intet fornuftigt menneske køber ejendomme på tvangsauktion uden at:
    a) man selv er rigtig godt inde i det juridiske stof
    b) man selv er advokat
    c) man søger for at modtage behørig advokatbistand

    Du skal være ekstremt OBS de tvangsauktionsramte ikke lige pludselig gennem din passivitet eller mangel på rette handling bliver til “legale lejere" som du pludselig slet ikke kan sætte ud.

    Det ser ud til du foreløbig har gjort det rigtige med at få fogedretten ind over til at forestå udsættelsesforretningen, men du skal være ekstremt obs. på al kontakt, skrivlser, varslinger etc. foregår pinligt juridisk korrekt.

    Den mindste fejl fra din side, og du bliver fanget af lejeloven!

    #145730
    AnonymForfatter

    Tusind tak, har fået tid hos advokaten på tirsdag så håber jeg han kan være behjælpelig med resten.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.