At få samlet gælden

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90205
    AnonymForfatter

    Jeg er 20 årig kvinde der har sat sig selv i en dårlig situation.
    Jeg tog som 18 årig et lån til indskud, da min børneopsparing først ville blive låst op da jeg var 21, og var nødsaget til at flytte. Jeg har afbetalt 1.000 kr månedligt i to år nu, og har ikke anden gæld i banken end den. Jeg har så været så dum, ikke at få sat alle mine regninger til retmæssig betaling og er blevet registreret af forskellige kreditorer. Har senere fået lavet en afdragsordning med dem alle, vi snakker her om 9.000 kr ialt samlet, når alle deres gebyrer er kommet oveni men problemet er så at deres renter løbet helt op i 29,6 procent. Det siger sig selv, at med det jeg kan afdrage så længe jeg er så SU vil gælden aldrig rigtig komme helt ned og jeg er i tvivl om hvorvidt det ville hjælpe på min situation at få afviklet gælden og omlagt det til et banklån.
    Min økonomiske situation ser sådan her ud

    Bank lån: 24.000 kr – nedsættes med 1.000 hver måned
    Indkomst: SU 4300 + arbejde 2900 månedligt.
    Opsparing, låst et år endnu – 40.000 – afbetaler hele min gæld når jeg får den låst op
    Afbetaler ialt 2200 kr til kreditorer hver måned

    Jeg er bange for at der intet hjælp er at hente i banken, vil det kunne betale sig for mig? Renten i min egen bank er på 5,6 procent så den er betragtelig lavere end hvad kreditorene udbyder.

    Ann Sofie

    #142292
    AnonymForfatter

    Hov vil lige tilføje, min gæld er på 22000 kan jeg se, den er mindre end jeg troede 🙂

    #142300
    thsvForfatter

    Få en aftale om en kassekredit, der kan indfries, når du får din børneopsparing udbetalt.
    Renten på den bør være under 10 %, når man er under 28 år, og de bør oprette den på op til 20.000 kr uden problemer. Så kan du indfri den dyre gæld med det samme. Hvis der altså ikke er for store indfrielsesgebyrer.

    #142356
    AnonymForfatter

    Gå i Danske Bank og opret en 24-7 konto med kassekredit.

    Renten er 6,5% eller deromkring.

    Danske Bank har rigtig gode vilkår for de unge kunder, og 22.ooo er jo ingen herregår, særligt ikke når du får den børneopsparing ud om et år.

    Et bankskifte vil ikke være et problem for dig.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.