Hvorfor kan jeg ikke låne?!

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Indlæg
  • #141986
    testForfatter

    vul
    det har du da nok ret i. Problemet for Neb er jo også at han ikke selv kan se det stråplan han er på vej ud på. Det svare jo meget til folk de er på den ene eller anden flaske eller f.eks. afhængige af internettet. Misbrugere om en kant

    #141994
    AnonymForfatter

    Nu må det fandme være nok!

    Test, er du godt klar over, at du slet, slet ikke ved den mindste ting om mig – og så sidder du og kalder mig for afhængig og misbruger, hvad fanden sker der oppe i hovedet på dig?!

    Det her er simpelthen for useriøst og usagligt for mig. Uanset om, jeg er på en glidebane, skråplan eller hvad du vil kalde det, så giver dig absolut ingen ret til at omtale eller tiltale mig på denne måde. Så hvis du ikke har noget konstruktivt at sige, så hold dig venligst væk fra denne tråd, tak!

    #141996
    RedaktionenForfatter

    Hej

    Jeg vil lige minde debatørerne om, at der skal anvendes et pænt sprogbrug brugerne imellem, selvom der kan være eller der opstår uenighed. Man kan da næsten blive helt ked af det sprogbrug, der benyttes af enkelte i denne debattråd. Det tjener jo intet sagligt formål at komme med udsagn, der kun har til formål at yppe til kiv. Hvis man måske er uenig med en anden part, så henstilles det til, at man modererer sit sprog. Man kan jo faktisk godt være uenig med andre uden at blive “uvenner". Det handler bare om at gøre det på en saglig måde og anvende et pænt sprog. Har man bare lyst til at komme med udsagn, som kun har til formål at yppe kiv, så bedes de pågældende finde et andet sted end Mybanker.dk’s debatforum.

    Faktisk overvejede jeg/vi at slette et par af indlæggene i denne tråd, for de overholder ikke vores debatregler – men hvis jeg/vi gør det, så vil ingen jo kunne forstå denne henstilling.

    Med venlig hilsen
    Mybanker.dk

    Elisabeth Arendt
    Partner

    #142000
    testForfatter

    tja neb. Lad mig lige forklare ironien i min kommentar som du åbenbart ikke fangede.

    læs det igen og måske kan du se at jeg kalder mig selv for internet afhængig.

    så da det nu helt roligt og prøv at læs det indlæg du selv startede tråden med igen.

    ha en fortsat god dag.

    #142004
    testForfatter

    hej Elisabeth

    du har helt ret og jeg synes også det er bedste at lade indlægende stå.

    Jeg skal være den første til at beklage at NEB ikke fangede ironien i det jeg skrev, men jeg vendkeder mig at jeg bestemt mener der findes folk der ikke kan styre deres privat økonomi og tror at løsningen bare er at låne flere og flere penge.

    jeg vedkender mig også at det råd jeg i bund og grund ville give NEB var at sanere sin økonomi via det rådighedsbeløb han har inkl. studie lån i stedet for at fokuser om hvorvidt en bank vil overtage hans dyre gæld optaget andre steder. Det burde faktisk være en smal sag med et rådighedsbeløb. Men måske svare det til at bede mig om at bruge mindre tid på debat forumer uden noget at sige eller til at bede en alkoholiker om at lade flasken stå?

    #142022
    AnonymForfatter

    Det er nogle gode råd der er givet, og trådstarter lægger selv op til den mest oplagte løsning ved at skrive at rådighedsbeløbet er vildt stort.

    Derfor må den eneste grund til at tage SU-lån i øjeblikket være, at få afbetalt de dyre forbrugslån.

    Betal gælden af med f.eks. 3000,- om måneden, så er den væk om 2 år.

    Husk herefter, at framelde SU-lånet hvis ikke det er nødvendig for at få hverdagen til at hænge sammen. Det er ikke lykken at have for stor en SU-gæld efter endt eller brudt uddannelse.

    Det kunne være rart at høre, om trådstarter har tænkt sig at følge disse råd, eller blot takker for rådene, men ikke mener de kan bruges i dette tilfælde.

    #142026
    AnonymForfatter

    For tråden og eventuelle andres skyld vælger jeg at svare.

    Jeg har tænkt mig at benytte mig af rådene. Jeg vælger ikke at gå videre i forløbet med at låne penge, men vælger at bruge hele mit SU-lån og lidt ekstra til at betale lånet af.

    Desuden skal jeg sige, og det kan være, at jeg har været vag i min formulering, men jeg har altså ikke et rådighedsbeløb på omkring 6.000 kr. Det var i tilfælde af, at en bank ville låne mig pengene, så havde jeg deromkring INDEN, jeg skulle betale af på lånet.

    #142030
    testForfatter

    held ok lykke med projektet. 32.000 kroner er en hel del. For mig også en temmelig stor klat for en studerende.

    #142046
    AnonymForfatter

    Hej.

    Kan du ikke sætte et budget op. (Efter skat selvfølgelig)

    Eksempelvis

    SU 4500
    Su lån 2500
    LØn 3500 (bruttoindkomst på ca. 75.000 kr. om året)

    Ialt ca. 10.500

    Udgifter

    HUsleje 3000
    Afdrag på lån (alle lån) 3000
    Mad 2500
    Diverse (tøj, bøger, byturer) 2000

    Udgifter i alt 10.500

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.