Indexkontrakter

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87061
    AnonymForfatter

    Jeg er i besiddelse af seks stk. indexkontrakter, med et pænt indestående. Hvor får jeg disse bedst forrentet ?

    På forhånd tak for hjælpen
    Misty

    #105632
    AnonymForfatter

    Ofte benytter bankerne samme rentesats som fx kapitalpension, så prøv at tage udgangspunkt i mybnker.dk ‘s topti over Kapitalpension.
    http://www.ulstedsparekasse.dk gir fx 3% på kapitalpension, og det er det samme de gir på index.
    Bemærk at mange banker ikke gider Index mere – efterhånden er vi ikke så mange der har dem.

    #105640
    AnonymForfatter

    Jeg tror da nok der findes over 500.000 danskere, der hver har indtil 6 kontrakter. Men selvfølgelig blir kredsen mindre år for år, da man ikke har kunnet tegnet disse siden ca. 1972

    #105958
    AnonymForfatter

    Prøv Lunde-Kvong Andelskasse.

    #107386
    AnonymForfatter

    Jeg vil gerne vide hvor meget man får pr. år
    på indexkontrakter. Jeg har 6 stk. og der
    er indbetalt siden 1970. Der står 113.000 på kontoen

    #108250
    AnonymForfatter

    I din aftale om pristalsreguleret alderdomsopsparing, kan du læse, at grundindbetalingen ved benyttelse af en grundrente på 4 1/2 % er aftalt til f.eks. 15 år.
    I Hovedreler for Indexopsparing kan du under Udbetalinger læses: “Den årlige udbetaling skal altid mindst andrage den pristalsregulerede ydelse (500 1956-kroner pr. kontrakt".
    Du har 6 kontakter á 500 1956-kroner = 3000 kr.
    Pristalsreguleret giver det kr. 34879,52 2005 kroner pr. år i 15 år.

    #108418
    23741721btForfatter

    Oplys venligst rentesats for indlånsrente for indexkontrakter

    #123612
    AnonymForfatter

    Kan I svare mig på,

    1. hvor jeg får mest ud af at have mine indexkontrakter?

    2. om man kan flytte sin kapitalpension til en anden bank, og
    hvor man får mest ud af den.

    Venlig hilsen
    Anne JOrdbo

    #123618
    AnonymForfatter

    I Københavns Andelskasse er renten 5,50% for alle, og der er p.t. ikke noget krav om at man skal være andelshaver.

    #130118
    AnonymForfatter

    Jeg har også 6 kontrakter og har lige fået et godt tilbud fra Basisbank.dk på 6% pa.MVH Prekors

    #130142
    AnonymForfatter

    Det var ikke meget du har, dvs du har gennem årene fået alt for lidt i tilskrevne renter.

    Selv har jeg også 6 stk og kom først med i dec. 1971 (lige før det lukkede) og har 192.000 DKK.

    #130150
    AnonymForfatter

    http://www.finansbanken.dk giver pt 7% (listepris)

    #130390
    AnonymForfatter

    Finansbanken yder pt (07.11.2008) 7% p.a.

    #132356
    AnonymForfatter

    Tilfældigt faldt jeg over dette indlæg, da jeg selv har hvad jeg regner med 6 kontrakter
    men ifølge min bankrådgiver har jeg kun 1.
    Jeg har en kontrakt jeg indgik med den daværende Landmandsbanken nu Danske Bang og på det papir er der oppe i højre hjørne et afkrydsnings fælt hvor der er sat kryds i fra 1 til 5 dvs. der er ikke kryds i det 6 fælt og efter hvad jeg kan forstå burde det betyde at jeg har 6 kontrakter.
    Tilmed står der i videre i teksten på kontrakten (Ved nærværende aftale oprettes mellem kontohaveren og banken SEKS indexkontrakter med grundbeløb efter loven)
    Videre står der (Kontohaveren indskyder i indeværende kalenderår senest 31/12 grundbeløb på af aftalen omfattede antal indexkontrakter gange 51,30 kr. og i de efterfølgende kalenderår til og med 2012 senest den 31/12 en årlig indbetaling der udgør grundbetalingen pristalsreguleret i henhold til loven. Grundindbetalingen er ved benyttelse af en grundrente på 4 1/4% p.a. beregnet på grundlag af en aftalt udbetalingsperiode på 10 år.

    Jeg betaler i dag 160kr md og har et indestående på 91.000kr og når jeg ser hvad i andre har opnået er jeg et stort spørgsmål.

    Har jeg 1 eller 6 kontrakter banken siger kun 1
    hvad har jeg ?

    Hvis jeg retmæssigt har kontrakter 6 må banken havde administreret forkert
    derfor spørger jeg jer hvad står der i jeres kontrakt når i siger i har 6 kontrakter?

    Jeg ville blive glad for lidt oplysning inden jeg fare i Flindt
    nede i min bank.

    Yderligere har jeg tænkt at kontakte Danske Bank og lade dem vurdere sagen da det var hos dem det startede i 1969.

    Mvh
    Fredibau

    #132362
    AnonymForfatter

    Det kan du selv se http://www.pensionsinfo.dk kræver digitalt signatur, dobbeltklikke udfor indekskontrakter og du får lignende svar som jeg:

    Pension – detaljerede oplysninger
    Her finder du detaljerede oplysninger om dine 6 indekskontrakter i Eik Bank
    Beregninger af din pension
    Nedenfor kan du se din årlige udbetaling før træk af skat. Størrelsen af pensionen afhænger af, hvornår du går på pension. Pensionen kan tidligst udbetales fra 65 år.
    Pensionen udbetales i 15 år.
    Det er aftalt, at pensionen kommer til udbetaling fra 01.09.2011
    Pr. 15.12.2008 udgør opsparingen 192.577 kr.
    Udbetalingen af pensionen vil ophøre 01.08.2026
    Yderligere oplysninger
    Har du spørgsmål, kan du kontakte: Eik Bank

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.