Hvad sker der hvis man ikke betaler sit banklaan?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90022
    AnonymForfatter

    Jeg er endt op med et laan paa en million kroner til en meget dyr uddannelse.

    Jeg er nu i den situation at jeg bor i udlandet og aldrig kommer hjem til lille Danmark igen.. Jeg har betalt af paa laanet i over 2 aar, men selv med en afbetaling paa 10000kr om maaneden skylder jeg stadig den samme million!

    Mit spoergsmaal er nu, hvad kan der ske hvis jeg ikke betaler laanet derhjemme?

    Hilsen Anders

    #139888
    KlodshansForfatter

    Dem, der har lånt dig 1.000.000 til 12% pa. har da også været nogle jubeloptimister mht. tilbagebetaling.
    Hvad havde de egentlig regnet med at du ville tjene efter endt uddannelse?
    Man skal da ihvertfald have en pæn høj løn for både at kunne købe sig en bolig og samtidig betale 10.000/mnd i renter på et andet lån.

    #139892
    NultopskatForfatter

    Tjae..såfremt du ikke betaler, vil banken forsøge at gøre udlæg i hvad du nu end måtte eje det pågældende sted, og din mulighed for at lave aftaler vedr. afvikling af lånet, vil blive væsentlig forringet.
    Lad være med at være så naiv, at du tror banken intet gør og bare glemmer alt. Du narrer kun dig selv.

    #139894
    testForfatter

    mon ikke det også selv i udlandet kunne ha skadeligindflydelse på dine muligheder både for at for job og låne penge?

    du bliver om nok ikke udleveret så sikert snuppet hvis du kommer ind i EU eller i al fald DK

    #139900
    AnonymForfatter

    Et sådant krav kan og vil blive retsforfulgt i alle vestlige lande.

    Hvis du fx sidder i USA og ejer hus og bil etc., kan den bank hvori du skylder pengene efter en længere og bøvlet proces, med det amerikanske retssystems hjælp få gjort udlæg i dine ting. Det skulle såmænd ikke undre mig om man også har adgang til lønindeholdelse derovere.

    Derudover kan det måske efter omstændighederne anskues som kreditbedrageri, at du tager et lån, uden hensigt om at betale det tilbage. Gør noget sådant sig gældende, kan du relativt hurtigt blive bragt hjem til “lille danmark" som du kalder det, i håndjern.

    Hvis restgælden lyder på 1.000.000, kan du være sikker på banken vil tage kampen.

    #139904
    MichaelForfatter

    Hvorfor tager man egentlig og betaler 1 mill for en uddannelse, som tydeligvis ikke kan betales af igen med en kæmpe løn? Hvis der er tale om en pilotuddannelse med udsigt til 1,5 mill i årsgage er det da ok, men ellers har jeg svært ved at se idéen i den kæmpe investering.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.