Mine Erfaringer Med Basisbank.Dk

Viser 12 indlæg - 16 til 27 (af 27 i alt)
  • Indlæg
  • #115170
    kapersForfatter

    Jeg er ligeledes *helt* uenig! Basisbank har i de snart 7 år, jeg har været med på alle niveauer – lønkonto, ratepensionskonto, invest mm. – været en uhørt dygtig spar(r!)ingspartner:
    – Alle henvendelser besvares udførligt inden for max 1 døgn,
    – Forbindelse til realkredit (BRF) ifm. mit huskøb har sparet mig for adskillige tusinder
    – Banken er nærmest gebyrfri på ellers tunge poster som fx kontoudtog og regningsbetaling
    – Ved fejl fra min side har Basisbank altid set pragmatisk og retfærdigt på forseelsen (kom fx en gang til at hæve et tocifret tusindebeløb fra en forkert konto)
    Kort sagt: Topanbefaling herfra, helt i top – niveauer langt langt over Nordea, som jeg var kunde hos før.
    :-)Kasper

    #115176
    Lars K.Forfatter

    Jeg kan bestemt heller ikke genkende noget af den kritik, som er på banen.
    Har været kunde i 6-7 år. Har absolut været tilfreds, og har altid følt mig godt behandlet og har faktisk aldrig været ude for at tingene ikke kørte som de sku`.
    Men sådan er det jo nok overalt: Nogle er tilfredse – andre utilfredse. Tror at det gælder alle banker 🙂

    #119756
    AnonymForfatter

    Jeg er meget tilfreds med Basisbank.

    Jeg bemærkede at der er en ovenfor der kritiserer Basisbank for at man ikke har en “personlig rådgiver".
    Det er i mine øjne netop den største fordel ved basisbank!
    Husk på at det din bank kalder en “rådgiver" i virkeligheden er en SÆLGER! Hvis du har brug for rådgivning, så tal med en revisor eller en ven med forstand på penge. Din såkaldte bankrådgiver er først og fremmest ansat for at maximere overskuddet for bankens aktionærer.

    Det jeg sætter allermest pris på er at man ALDRIG bliver ringet op af en sælger der vil prakke én en forsikring, et forbrugslån eller en kasskredit på. Det var derimod den største plage der hvor jeg var kunde før.

    #126242
    AnonymForfatter

    Hej har været kunde siden deres opstart, og har altid været godt tilfreds, men ingen er jo fuldkommen, og kan derfor ikke altid opfylde alle kunders behov.
    men gebyret har såvidt jeg husker været der fra dag 1, og på 200 nu steget til 300, men dækker så ægtefælles gebyr også. så som ægtepar vil man ha oplevet en besparelse.
    i starten var det kun private kunder de tog ind, det var ikke muligt at optage lån til bolig osv, men idag samarbejder de med brf, man kan også oprette sig med erhverv, så de udvikler sig mener jeg i den rigtige retning,de første 2-4 mener jeg de skiftede ejer nogen gange fordi konceptet ikke hængte sammen, men har idag indtryk a at de på alle punkter er et godt alternativ til andre banker, det eneste negative jeg lige kan komme i tanke om er egentlig at de taber penge på stones invest, og det er jo igen det om man så skal være nervøs. det skal man men ikke for de første 300000 kr eller 600000 for ægtepar.

    #126246
    mike ThygesenForfatter

    Hvor har du din viden om Baisibanks engagement med stones?????

    #126248
    AnonymForfatter

    Det er småtteri hvad Basisbank har involveret i Stones

    Pressemeddelelse fra 11.sept.2008

    I nyhederne i går og i dag fremgår det, at Basisbank er en del af en række banker, der har anmeldt et krav på 635 mio. kr. i Stones Invest A/S.
    Vi kan ikke udtale os om konkrete engagementer i banken. Men i relation til de oplysninger der fremgår af pressen, kan vi oplyse, at Basisbank i dag ikke har et krav mod Stones Invest A/S, men vi har i forbindelse med en kautionsforpligtelse afgivet af Stones Invest A/S en risiko, der kan opgøres til maksimalt 5 mio. kr. Vores vurdering er dog på baggrund af andre stillede sikkerheder for engagementet, at vi er på dækket basis.

    #133954
    AnonymForfatter

    Jeg har været kunde hos basisbank i godt 5-6 år. I den tid har jeg købt bolig fire gange og købt bil én gang. De hjalp i de sammenhæng meget professionelt og var langt mere nærværende end min tidligere bank (en af dem med filialer).

    Korrekt, gebyrerne er steget – men når I klager over at jeres renter falder, så læg lige mærke til at de typisk også falder på udlån, og at dette generelt er svært at sammenligne – sammenlign derfor ÅOP. Brug mybanker.dk!

    Jeg har endnu til gode at blive afvist lån af basisbank. Flere af jer er inde på nogle situationer hvor I har klovnet lidt i det, og hvor I bagefter synes I blev dårligt behandlet. Lad være med at klovne – det skaber et dårligt forhold til alle banker 🙂

    #134814
    AnonymForfatter

    Vær opmærksom på at basisbank nu ikke låner før den gamle andel er solgt.. Og det er selvom jeg skal købe en til 250.000kr/2000kr husleje og tjener pænt over gennemsnittet. Det kunne de godt skrive på deres hjemmeside så man kan nå at skifte bank.

    #141614
    AnonymForfatter

    Jeg kan ikkke genkende dine problemer med Basisbank. Jeg har været kunde ca 10 år. Jeg var meget tidlig netkunde i andre banker, herunder Posgiro, Girobank, Svendborg bank, og senest Alm.Brand Bank. Desuden har jeg haft kendskab til mange andre netbanker gennem edbsupport af mine kunders netløsninger. JEG HAR ALDRIG OPLEVET EN BEDRE NETBANK end Basisbanks. Supporten har været suveræn god. Alle medarbejdere er uddannet i deres netsystem, og kan hjælpe med de mest almindelige spørgsmål vedr systemet. Hos alm. Brand bank kunne man vente i timevis, og almindelige medarbejdere kendte slet ikke deres egen netbank. Det var rædselsfuldt.

    #177704
    AnonymForfatter

    Jeg har haft Basisbank siden de startede og benytter deres netbank 3-4 gange om ugen. Jeg har aldrig, gentager aldrig haft problener. Som bankrådgiver har jeg den samme person, hvis han ikke lige er på ferie eller lignende.

    Jeg er derfor uforstående overfor din kritik.

    Hilsen Claus.

    #177706
    AnonymForfatter

    Hvorfor genoptage en oldgammel tråd fra 2005 ?

    #179172
    AnonymForfatter

    mine erfaringer med Basisbank har altid været gode. Jeg har haft banken i ca 10 år og har aldrig haft problemer af større art. Tværtimod var jeg glad for at alle medarbejdere kendt lidt til deres eget edb-system. Det kan man ikke sige om de fleste andre banker, hvor man bliver henvist til en hotline, med utrolig ventetid.
    Jeg er i den glade situation, at jeg ikke skylder nogen noget, så for mig har det været væsentligt, at basisbank i hvert fald tidligere gav en pæn rente på lonkonto, og at det trods alt kun kostede 300 kr årligt i samlet gebyr at benytte banken.

Viser 12 indlæg - 16 til 27 (af 27 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.