Syn på guld af Adrian Ash editor of Gold News.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89543
    AnonymForfatter

    The upshot today, almost a decade after Gordon Brown’s infamous gold sales marked not only the high-point of anti-gold sentiment but also the very nadir of its 20-year slump. Free from default risk and inflating supply, gold suddenly looks very attractive to fund managers, investment advisors and private individuals who only a few years ago mocked the idea that metal might be worth owning.

    Sure, the time may soon come when gold’s one single use is matched and bettered again, beaten by other, more productive investments. But until then – and as gold’s current price action suggests – what else will you hold as stock earnings tumble, bonds are over-supplied and threaten default, and the value of money itself is forced ever-deeper into genuine crisis?

    • This article was written by Adrian Ash, editor of Gold News

    #134960
    AnonymForfatter

    Damn!

    #134966
    LMAForfatter

    Nå – så er du tilbage på Mybanker.

    ÆV!

    Venligst læs retningslinjerne for debatten, her vil du se, at artikler ikke må gengives.

    Efter at have læst artiklen rejser der sig dog nogle spørgsmål.

    Hvorfor egentlig kun guld?
    Artiklen mener kontanter – formodentlig USD er usikre, og finder tillige risikoen ved aktier for høj. Men det vidste du jo godt – du syntes bare det engelsk/amerikanske var mere smart. 🙂

    Men hvorfor egentlig ikke investere i havre!
    – Eller nikkel?
    – Eller kviksølv?
    – Eller aluminimum?
    – Eller zink?
    – Eller heste?
    (Hvis hele verden falder fra hinanden, vil der jo blive mangel på brændstof, hvorefter landbrugets eneste arbejdskraft er heste! De vil eksplodere i værdi – måske du ligefrem kan etablere en “maskinstation")… Ja – jeg har også mange gode ideer!
    – Man kunne selvfølgelig også investere i obligationer – men de er jo så kedelige, så hellere fylde kælderen op med guld…

    Endelig undrer det mig, at artikel skal gengives på engelsk. Er du ude af stand til og formulere dine egne ideer og meninger på dansk? eller er hensigten med artikelanvendelsen, og virke klogere, smartere og mere gennemslagskraftig i forhold til debatdeltagerne på siden her?

    Idet hele taget finder jeg indlægget dybt tåbeligt. Indlægget ligger ikke op til debat – det er blot endnu en profeti om det etablerede samfunds endeligt!

    Hvorfor ikke præsentere en reel holdning. Med egne ord, og med et reelt indhold?

    #134972
    AnonymForfatter

    HAHA – Ja den tanke har jeg også haft.

    Jeg er dog lidt i tvivl om Rene, Neptun og hvad de nu ellers hedder der kommer med dommedagsbras egentligt har taget fejl af hjemmesiderne http://www.mybanker.dk og http://www.scientology.dk

    Jeg synes det er flot at du gider skrive til ham/hende LMA – jeg valgte bare at skrive DAMN

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.